- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Barroso, María-Belén"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
Active citizenship, companies and purpose: the perspective of Spanish society.
There is a debate about the need to reframe the current economic system (Canvas, 2022) towards one that is more inclusive and sustainable, providing an opportunity to take action and move towards the 2030 Agenda. In this ... -
Biomímesis Málaga: Plataforma de aprendizaje significativo e innovación inspirada en la naturaleza.
Álvarez-Nobell, Alejandro; Ruiz-Mora, Isabel María; Barroso, María-Belén; Castillo-Aguilar, Juan Jesús; Martín-Jaime, Juan Jesús; Postigo-Pozo, Sergio; Pérez-Ordóñez, Cristina de los Ángeles; Castro-Martínez, Andrea; López Gómez, Sara; Lawrence, Body[et al.] (Universidad de Málaga, 2023)Plataforma del GIE – Grupo de Innovación Educativa “Biomímesis Málaga: Aprendizaje significativo e innovación inspirada en la naturaleza. -
Effective leadership in public relations in Latin America. The role of empathy for employee engagement.
During Covid-19 and in response to the demands of younger generations, many leaders in organizations could have changed their communication style and humanized the way they interact. This paper aims to understand the ... -
Las empresas b corp en España y su estrategia de lobbying y relaciones públicas: el caso de la campaña por la ley #EmpresasConPropósito
Las B Corps son empresas que conforman el cuarto sector (Sabeti, 2009) y se alinean al paradigma del triple impacto (Elkington, 1997) centrando su propósito en el cuidado de las personas y el ambiente. En 2006, surge en ... -
Local Government and Citizen Engagement in Environmental Activism in Spanish and English Cities
Environmental issues have played a part in citizens’ concerns and protests and these issues have played a greater role in political agendas (Levy and Zint, 2013; Dalton, Recchia and Rohrschneider, 2003). As result, grassroots ... -
Promoting social and blue entrepreneurship and sustainability skills in higher education by transversal competencies.
Lechuga-Jiménez, Clotilde; Barroso, María-Belén; García-Cheikh-Lahlou, Enrique Alastor; Tójar-Hurtado, Juan Carlos (Taylor & Francis, 2024-02-07)This study examines the presence of “Effective Communication” (EC) and “Teamwork/Cooperative Learning” (TW&CL) competencies in undergraduate university programmes using a blue entrepreneurship approach, within the framework ... -
Propósito y reinvención del capitalismo 2023: la ciudadanía y los nuevos modelos de empresa en tiempos de transformación
Álvarez-Nobell, Alejandro; Barroso, María-Belén; Ruiz-Mora, Isabel María; Maqueda, Mariano; Plazas, Alberto; Caramuti, Claudina; López, Isabel[et al.] (Canvas Estrategias Sostenibles - Universidad de Málaga, 2023)La II Edición del Estudio Propósito y reinvención del capitalismo 2023 nos permite profundizar en la visión de la ciudadanía sobre el sistema en que vivimos, las empresas con propósito y los hábitos sostenibles. Los ... -
Propósito, sostenibilidad y conversaciones en empresas de triple impacto. Los ODS en la comunicación digital en las B Corps #BestForTheWorld2019
Álvarez-Nobell, Alejandro; Barroso, María-Belén; Ruiz-Mora, Isabel María (Universidad de Alicante - Colección Mundo Digital, 2020-10)Ya lo anunciaba el último informe de la ONU en 2019: es necesario acelerar, ser más ambiciosos/as y fortalecer las alianzas para alcanzar los ODS para 2030. El coronavirus y su consecuente devastación económica están ... -
Relaciones públicas en organizaciones sostenibles: el caso de las empresas de triple impacto
Barroso, María-Belén (UMA Editorial, 2021-06-16)Con el capitalismo generamos prosperidad y mejoramos la calidad de vida de las personas, pero en el camino estamos dejando graves consecuencias ambientales y sociales -que se acentuaron por la crisis global provocada por ...