JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Luque-Ruiz, David"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-7 de 7

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Interference between cues in human contingency learning: A review, new data and a potential general explanation based on propositional models 

        Luque-Ruiz, DavidAutoridad Universidad de Málaga; Morís Fernández, Joaquín; Gutiérrez, María J. (2013-10-29)
        Interference between cues (IbC) is a phenomenon in which associat- ing a cue with an outcome interferes retroactively with the retrieval of previously acquired association between another cue and the same outcome. In ...
      • Learning and Attentional Processes in Habit Formation. 

        Molinero-Infante, Sara (UMA Editorial, 2024)
        La presente tesis tiene dos objetivos principales. El primer y principal objetivo es proporcionar una forma fiable de medir la formación de hábitos en un contexto experimental en humanos, mientras que el segundo objetivo, ...
      • Procesos asociativos en el aprendizaje humano de contingencias: evidencia desde una tarea de respuesta señalada 

        Alonso-Bardón, Rafael; Luque-Ruiz, DavidAutoridad Universidad de Málaga; López-Gutiérrez, Francisco JoséAutoridad Universidad de Málaga (2014-10-27)
        La implicación de procesos asociativos en el aprendizaje de relaciones señal-resultado (aprendizaje de contingencias) ha sido recientemente cuestionada por autores que defienden la implicación exclusiva de procesos de ...
      • Revisiting the role of within-compound associations in cue-interaction phenomena. 

        Luque-Ruiz, DavidAutoridad Universidad de Málaga; Flores, Amanda; Vadillo, Miguel Ángel (Springer, 2012-07-01)
        Although it is thought that within-compound associations are necessary for the occurrence of both backward blocking and unovershadowing, it is not known whether this variable plays a similar role in mediating the two ...
      • The effect of experience and instructions on learned attentional biases 

        Cobos-Cano, Pedro LuisAutoridad Universidad de Málaga; Vadillo, Miguel Ángel; Luque-Ruiz, DavidAutoridad Universidad de Málaga; Le Pelley, Mike E. (2015-09-15)
        It has been shown that selective attention is allocated to the best available predictor of an outcome, which is known as learned predictiveness. Mitchell et al. (2012) have shown that instructions about the ‘relevance’ of ...
      • The effect of verbal instructions in contingency learning depends on the time available to process the cue: evidence in favor of associative models 

        Alonso-Bardón, Rafael; Luque-Ruiz, DavidAutoridad Universidad de Málaga; López-Gutiérrez, Francisco JoséAutoridad Universidad de Málaga (2014-10-22)
        Much of the research in human contingency learning has tried to dissociate associative and inferential processes. One feature that has been regarded as relevant for these dissociations is the time available to process ...
      • The rise and fall and rise again? Of associative processes in human contingency learning 

        Cobos-Cano, Pedro LuisAutoridad Universidad de Málaga; Morís Fernández, Joaquín; Luque-Ruiz, DavidAutoridad Universidad de Málaga; Alonso-Bardón, Rafael; López-Gutiérrez, Francisco JoséAutoridad Universidad de Málaga (2014-04-29)
        Dickinson, Shanks, & Evenden claimed 30 years ago that associative processes may be underlying intuitive judgments in human contingency learning. However, this hypothesis has been seriously questioned by a more cognitive ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA