JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Peláez-Fernández, María Ángeles"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 33

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Adolescentes frente al uso problemático de las tecnologías: la importancia de percibir y regular las emociones más allá de los rasgos de personalidad. 

        Arrivillaga, Christiane; Yudes Gómez, Carolina; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        En la actualidad, los adolescentes se encuentran frente al desafío que supone desarrollarse en la era digital. A pesar de los beneficios de la tecnología, algunas personas pueden desarrollar comportamientos negativos ...
      • Ambientes urbanos saludables: Propuestas de intervención 

        Hidalgo-Villodres, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Hernández Ruiz, Bernardo; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga (2016-02-04)
        Existe una amplia evidencia empírica de que hay una relación muy estrecha entre el ambiente en el que vivimos y la calidad de vida. Hoy en día la mayoría de la población mundial habita en entornos urbanos. Sin embargo, se ...
      • Análisis del papel de la inteligencia emocional en los trastornos de conducta alimentaria. Aspectos mediacionales y moderacionales 

        Romero Mesa, Juana (UMA Editorial, 2023)
        El objetivo de esta Tesis es profundizar y aportar nuevos conocimientos acerca de los posibles efectos de la inteligencia emocional (IE) sobre los trastornos de conducta alimentaria (TCA) o su sintomatología, así como los ...
      • Beyond general self-efficacy beliefs and big-five personality traits in teacher burnout: the role of emotional intelligence 

        Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga (2015-11-05)
        Introduction: Prior research has underlined the key role that specific personal resources such as generalized self-efficacy and Big-Five traits play in the process of burnout. However, no studies have examined the predictive ...
      • Bienestar y calidad de vida durante el desempleo: el papel interactivo de la inteligencia emocional y las auto-evaluaciones centrales de la persona 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2018-10-09)
        Introducción: La inteligencia emocional (IE) es considerada una dimensión clave del bienestar de las personas de riesgo psicosocial. Se ha demostrado su papel como factor protector ante desajuste psicológico en población ...
      • Burnout, work engagement and life satisfaction among Spanish teachers: The unique contribution of core self-evaluations 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2022-10)
        The aim of this study was to examine burnout and engagement dimensions as predictors of life satisfaction in a sample of 531 Spanish teachers. We also aimed to examine the additional contribution of core self-evaluations ...
      • ¿Cómo contribuyen la autoestima y la inteligencia emocional en la pasión armoniosa por el aprendizaje? Un análisis incremental sobre factores sociodemográficos y ayuda percibida de compañeros/as del equipo. 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Serrano-Ibáñez, Elena RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Melguizo-Garin, Anabel; Martos-Méndez, María JoséAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        Objetivos Por tanto, el objetivo de este estudio fue explorar si la autoestima y la inteligencia emocional (IE) contribuyen a una mayor pasión armoniosa controlando el efecto de potenciales variables influyentes como ...
      • Core self-evaluations and perceived classmate support: Independent predictors of psychological adjustment 

        Yudes Gómez, Carolina; Chamizo-Nieto, María Teresa; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Wiley, 2024)
        Introduction The main aim of this research was to explore the contribution of both core self-evaluations (CSE) and classmate support as unique predictors of positive and negative psychological adjustment among ...
      • Data family climate EI suicidal ideation life satisfaction. 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Yudes Gómez, Carolina; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-01-24)
        Este estudio examinó el efecto moderador de la cohesión familiar, la expresividad y el conflicto sobre las relaciones entre la inteligencia emocional, la satisfacción con la vida y la ideación suicida entre los adolescentes ...
      • Dataset Core Self Psychological Wellbeing Classmate Support 

        Yudes Gómez, Carolina; Chamizo-Nieto, María Teresa; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-01-31)
        The aim of this research was to explore whether perceived support from classmates moderates the relationship between core self-evaluations (CSE) and psychological well-being indicators among adolescents. The Core ...
      • Dimensions of satisfaction as predictors of loyalty in tourists visiting La Costa del Sol 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Hidalgo-Villodres, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga (2014-09-12)
        Title: Dimensions of satisfaction as predictors of loyalty in tourists visiting La Costa del Sol. Objective: The purpose of this study was to identify the dimensions of satisfaction that influence the loyalty of tourists ...
      • Direct and indirect effects of emotional intelligence on depression and life satisfaction: Two sequential path-analysis approaches through perceived stress and symptoms of eating disorders. 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Mills, Jennifer (2024)
        Past studies have confirmed that emotional intelligence (EI) is a key personal factor for preventing depressive symptoms and increasing life satisfaction, as well as in decreasing perceived stress and symptoms of eating ...
      • Emotional intelligence and satisfaction at work in teachers: Testing affectivity as potential mediator. 

        Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga (2015-11-05)
        Introduction: Although previous research has highlighted the role of emotional intelligence on satisfaction at work, the underlying processes accounting for this association remain relatively unexplored. Objectives: To ...
      • Emotional intelligence subdimensions as moderators in the association between body dissatisfaction and symptoms of eating disorders among female Mexican adolescents. 

        Castro-López, Violeta R.; Franco-Paredes, Karina; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Trujillo Chi Vacuán, Eva María (Wiley, 2023-03-01)
        Strong empirical research has shown a relationship between body dissatisfaction and symptoms of eating disorders (ED) and the direct and combined influenceof emotional factors and dimensions of emotional intelligence (EI) ...
      • Emotional intelligence subdimensions as moderators in theassociation between body dissatisfaction and symptoms ofeating disorders among female Mexican adolescents 

        Castro-López, Violeta R.; Franco-Paredes, Karina; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Trujillo Chi Vacuán, Eva María (Wiley, 2023)
        Objective: Strong empirical research has shown a relationship between body dissatisfaction and symptoms of eating disorders (ED) and the direct and combined influence of emotional factors and dimensions of emotional ...
      • Estimating social carrying capacity in protected Mediterranean mountain areas. Methodological orientation 

        Gómez-Moreno, María LuisaAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Gil, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga (2016-09-05)
        The concept of social carrying capacity, though opens to debate and critique, is a valuable tool that enhances the management of recreational use in protected natural areas. In this study, conducted in Sierra de las Nieves ...
      • How can the Social Family Climate Contribute to Emotional Intelligence in Preventing Suicidal Ideation and Promoting Life Satisfaction Among Adolescents? 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Yudes Gómez, Carolina; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2024-09-02)
        While findings have documented the association between emotional intelligence, life satisfaction, and suicidal ideation among adolescents, few studies have inves- tigated the moderating effect of family climate on the ...
      • Impacto de la pasión por el aprendizaje y la autoestima en la satisfacción con la metodología ABP en estudiantes universitarios. 

        García-Cid, Alba; Melguizo-Garin, Anabel; Salas-Rodríguez, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        Introducción En el contexto actual de la educación superior, la satisfacción con la metodología de aprendizaje es un predictor crucial del éxito académico y del bienestar de los estudiantes. La presente investigación se ...
      • Motivación y satisfacción turística en la Costa del Sol 

        Portillo Cebreros, Elisa (2013-09-24)
      • Motivational profile of satisfied tourists in La Costa del Sol 

        Peláez-Fernández, María ÁngelesAutoridad Universidad de Málaga; Hidalgo-Villodres, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga (2014-09-12)
        Title: Motivational profile of satisfied tourists in La Costa del Sol. Objective: The present study aimed to analyze the motivational profile of tourists who visit La Costa del Sol. Methods: The sample comprised 144 ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA