
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Quintanilla-Batallanos, Verónica Aurora"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Integrating the affective domain when interpreting understanding in Mathematics: an operational approach
Quintanilla-Batallanos, Verónica Aurora; Gallardo-Romero, Jesús
(PME, Universidad de Alicante, 2022)
We present here an integrative proposal allowing to interpret the different systems of the affective domain and its relationship with understanding when performing mathematical activity. A conceptualisation of the affective ... -
Interpreting the Relationship Between Emotions and Understanding in Mathematics: An Operational Approach Applied to Measurement with Preservice Elementary Teachers
Quintanilla-Batallanos, Verónica Aurora; Gallardo-Romero, Jesús
(Elsevier, 2022-10-28)
This research explores the relationship between emotions and understanding in mathematics. In concrete, an interpretive model is proposed allowing to relate, operationally, the student's emotional experience with a functional ... -
La pre-transición a la Secundaria Obligatoria en primera persona: el alumnado.
El presente trabajo es una comunicación presentada al V CONGRESO MUNDIAL CON INFANCIA Y ADOLESCENCIA, donde se muestran resultados parciales de una investigación inconclusa y actualmente en desarrollo, que es parte de un ... -
Transition to secondary education in the spanish school system: teachers and educators’ perspective
Mancila-Mancila, Iulia; Quintanilla-Batallanos, Verónica Aurora
; Aranda-Garrido, María Lourdes
; Fernández-Martín, Eugenia
(2023)
This project is a study submitted to an International Congress based in Glasgow: ECER 2023 – the European Conference on Educational Research. The conference takes place in Glasgow from 21 - 22 August 2023 and from 22 – 25 ... -
Vislumbrando la dimensión socioafectiva de la comprensión en matemáticas. Un estudio sobre la medida con maestros en formación
Quintanilla-Batallanos, Verónica Aurora(UMA Editorial, 2019-12-02)
En esta investigación presentamos una propuesta para vislumbrar el componente afectivo de la comprensión matemática en los estudiantes. Para dar respuesta a esta cuestión, que consideramos básica en Educación Matemática, ...