JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Rey-Peña, Lourdes"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 37

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A structural model of the relationships between optimism and perceived emotional intelligence on bullying victimization and health. 

        Serrano-Ibañez, Elena RocioAutoridad Universidad de Málaga; López-Martínez, Alicia EvaAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Esteve, RosaAutoridad Universidad de Málaga; Ramirez-Maestre, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2015-12-17)
        Bullying is a relationship in which an individual, or a group of individuals, intentionally and repeatedly perpetrates aggressive behaviors towards someone unable to defend himself/herself. Traditional forms of bullying ...
      • ¿Abuelo, eres feliz?. La importancia de la inteligencia emocional y el apoyo social en personas mayores 

        Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2015-10-13)
        El objetivo del presente estudio fue examinar las relaciones directas e indirectas entre la inteligencia emocional percibida y los niveles de bienestar en una muestra de mayores españoles. Una muestra compuesta por 350 ...
      • Beyond forgiveness and suicidal behaviour in adolescence: the moderating role of gender 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2017-07-24)
        With the development of positive psychology, forgiveness has received increasing attention among psychologists from different social science fields . Empirical evidences have suggested associations between forgiveness and ...
      • Beyond general self-efficacy beliefs and big-five personality traits in teacher burnout: the role of emotional intelligence 

        Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Pelaez-Fernandez, Maria AngelesAutoridad Universidad de Málaga (2015-11-05)
        Introduction: Prior research has underlined the key role that specific personal resources such as generalized self-efficacy and Big-Five traits play in the process of burnout. However, no studies have examined the predictive ...
      • Bienestar y calidad de vida durante el desempleo: el papel interactivo de la inteligencia emocional y las auto-evaluaciones centrales de la persona 

        Pelaez-Fernandez, Maria AngelesAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2018-10-09)
        Introducción: La inteligencia emocional (IE) es considerada una dimensión clave del bienestar de las personas de riesgo psicosocial. Se ha demostrado su papel como factor protector ante desajuste psicológico en población ...
      • Burnout, work engagement and life satisfaction among Spanish teachers: The unique contribution of core self-evaluations 

        Peláez-Fernández, María Angeles; Mérida López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2022-10)
        The aim of this study was to examine burnout and engagement dimensions as predictors of life satisfaction in a sample of 531 Spanish teachers. We also aimed to examine the additional contribution of core self-evaluations ...
      • Cognitive coping strategies and Subjective happiness in a sample of Spanish elderly women 

        Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2013-10-25)
        The aim of this study was to analyze the main strategies of cognitive-emotional regulation uses a sample of Spanish elderly women, and the predictive ability of these strategies on happiness. To do this, participants ...
      • Cognitive emotion regulation strategies in adolescence: are there differences in traditional bullying roles? 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Sanchez-Alvarez, NicolasAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2019-09-19)
        The aim of this study was to identify differences in cognitive emotion regulation strategies regarding the involvement in traditional bullying (i.e. perpetrators, victims, bully-victims and non-involved). Participants were ...
      • Cuando ser hombre y emocionalmente inteligente puede ser una ventaja para ser feliz: un estudio de diferencias por sexos en muestras comunitarias 

        Mérida, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2014-09-25)
        Este trabajo examina las diferencias de sexo en regulación emocional felicidad subjetiva en una muestra comunitaria.Además se examinó el posible papel del sexo como modulador en la relación entre regulación emocional y ...
      • Cybervictimisation and depressive symptoms among adolescents: A moderated mediation model 

        Chamizo Nieto, María teresa; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2021-10-31)
        Recently, there has been an increase in the problem of cyberbullying all over the world, which implies important negative consequences for adolescent victims’ mental health, such as depression. There are few research studies ...
      • Dealing with teachers’ role stressors and depressive symptomatology: does gender impact on the buffering effect of emotion regulation ability? 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2017-07-24)
        Certain work-related stressors as role ambiguity and role conflict have been traditionally linked to negative outcomes such as mental health problems. Previous studies have focused on the moderating effect of personal ...
      • Emotional intelligence and satisfaction at work in teachers: Testing affectivity as potential mediator. 

        Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Pelaez-Fernandez, Maria AngelesAutoridad Universidad de Málaga (2015-11-05)
        Introduction: Although previous research has highlighted the role of emotional intelligence on satisfaction at work, the underlying processes accounting for this association remain relatively unexplored. Objectives: To ...
      • Emotional intelligence facets as protective factors for problematic digital technology usage in spanish adolescents 

        Arrivillaga, Christiane; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2020-12-04)
        Digital technology has numerous advantages for our daily lives. However, inadequate usage may lead to negative psychosocial consequences, such as anxiety and depression symptoms. Adolescents have been considered a vulnerable ...
      • ¿Eres feliz en tu trabajo? Propiedades psicométricas de la adaptación al castellano del Brief Job Satisfaction Measure 

        Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Sanchez-Alvarez, NicolasAutoridad Universidad de Málaga; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2018-04-16)
        En cualquier organización, los trabajadores desarrollan diversas actitudes hacia su empleo y tareas profesionales. Una de las actitudes laborales más estudiada, por sus implicaciones prácticas para la mejora del bienestar ...
      • Estrategias de regulación emocional y calidad de vida relacionada con la salud de los desempleados 

        Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2014-12-11)
        Introducción: La pérdida de trabajo se ha considerado como un estresor vital mayor en la vida adulta de las personas, asociada a mayores problemas de salud y desajuste psico-social. El papel de las estrategias de regulación ...
      • Explorando recursos personales protectores del uso problemático de tecnologías digitales en adolescentes 

        Arrivillaga, Christiane; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        En la actualidad se considera que los y las adolescentes son la población que más fácilmente adopta y utiliza las tecnologías digitales. Este aspecto coloca a esta población en un riesgo más elevado de desarrollar un uso ...
      • Factor structure of the spanish version of Wong and Law's Emotional Intelligence Scale 

        Sanchez-Alvarez, NicolasAutoridad Universidad de Málaga; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida, Sergio (2019-09-19)
        The aim of this study was to investigate the factor structure of the Spanish version of the Wong Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS) in a sample of 5,175 participants, age range from 13 to 93 years. Confirmatory factor ...
      • Forgiveness as a protective factor among adolescents in bullying and cyberbullying contexts: Examining the impact on psychological adjustment 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz (2019-10-11)
        Recent studies have indicated that traditional bullying and cyberbullying are very damaging phenomena with considerable amounts of negative consequences for social, physical, and mental health in adolescence (Zych et al., ...
      • From emotional intelligence to problematic social media use: stress and maladaptive coping as underlying mechanisms 

        Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Arrivillaga, Christiane; Extremera, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        Connecting with peers through social networking sites (SNS) is an intrinsic part of adolescents’ current lives. However, when SNS are used to satisfy distorted psychological needs, problematic social media use (PSMU) may ...
      • How can we prevent bullying experiences? The benefits of appreciating positive experiences and maintaining good social relationships 

        Chamizo-Pérez, María Teresa; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2022-06-29)
        Background: The phenomenon of school bullying is suffered by adolescents on different countries. Scientific literature evidences the severe negative impact on victim adolescents’ quality of life and psychological adjustment. ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA