JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Gómez-Leal, Raquel"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 52

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Ability Emotional Intelligence and Subjective Happiness in Adolescents: The Role of Positive and Negative Affect. 

        Llamas-Díaz, Desirée; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (MDPI, 2023-08-16)
        Adolescence is an increasingly vulnerable period for the onset of affective disorders and other mental health issues that can significantly impact an individual’s subjective well-being. This study aims to examine the ...
      • ¿Los adolescentes con mentalidad de crecimiento tienen una mayor inteligencia emocional? 

        Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Costa, Ana; Faria, Luisa; Gómez-Leal, Raquel (2023)
        Introducción: La literatura previa ha demostrado que los individuos que creen que las habilidades emocionales se pueden desarrollar, es decir, que presentan una mentalidad de crecimiento vs una mentalidad fija, tienen ...
      • Análisis de la relación entre los rasgos psicopáticos y la inteligencia emocional como habilidad 

        Gómez-Leal, Raquel (UMA Editorial, 2021-05-19)
        Esta tesis doctoral tuvo como objetivo general realizar un análisis sobre la relación existente entre los rasgos psicopáticos y la inteligencia emocional (IE). Los hallazgos previos han mostrado evidencias suficientes sobre ...
      • Análisis de los factores personales que predicen el comportamiento agresivo 

        Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-06)
        Introducción: El estudio de la agresividad juega un papel muy importante tanto en la psicología como en la salud pública en general, debido a las potenciales consecuencias que pueden producirse en víctimas y en agresores. ...
      • Are psychopaths emotionally intelligent? 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel (2017-12-12)
        Psychopathy is a serious personality disorder, characterized by proneness to low anxiety, egocentricity, failure to form close emotional bonds, superficial charm and dishonesty, that has very negative consequences for ...
      • The association between parental education and aggression in children: a moderated-mediation model for inhibitory control and gender 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-12)
        Introduction. Aggression is a highly prevalent behavior in children that is related to negative consequences such as psychosocial behaviors, depression, anxiety and sleeping problems, among others. Given their negative ...
      • Comparative analysis of Dark Triad traits in relation to performance and self-reported emotional intelligence 

        Denogent, Louana Marie; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel (Elsevier, 2025-03-06)
        Interest in the Dark Triad (DT) traits - Machiavellianism, narcissism, and psychopathy - and their association with maladaptive behaviors has surged in recent years. Research has focused on identifying protective factors ...
      • Comportamiento agresivo: factores protectores y de riesgo 

        Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Vega, Juan Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-06-20)
        La agresividad es considerada un problema de gran relevancia para la sociedad, debido a las consecuencias adversas que se generan tanto en las víctimas como en los propios agresores. Como resultado, las investigaciones en ...
      • Dark triad and depression: The moderating effect of gender 

        Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; García Fernández-Abascal, Enrique; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-09-04)
        The Dark Triad (DT) is composed of three closely related personality traits: Psychopathy, Narcissism, and Machiavellianism. These traits have been linked to emotional deficits. The aim of the current study was to explore ...
      • El desarrollo de la empatía cognitiva en la adultez: el papel moderador del nivel educativo 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Baron-Cohen, Simon; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2021)
        Introducción: el desarrollo de la inteligencia emocional y clásica a lo largo de los años muestra un patrón de U invertida. La disminución en estas habilidades debido al paso del tiempo puede frenarse gracias a la reserva ...
      • Does emotional intelligence have the same role in each risk behaviour? 

        Sánchez López, María Teresa; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto (2022)
        Introduction One of the most important factors that represents a threating both physical and psychological health in our lives is the individual’s risk behaviour. Though emotions exert a strong influence on risk ...
      • Does our cognitive empathy diminish with age? The moderator role of educational level 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Baron-Cohen, Simon[et al.] (2021)
        Introduction: The literature has demonstrated how the relationship between cognitive or emotional intelligence and age exhibits an inverted-U-shape and that this decline can be mitigated by an individual’s cognitive reserve ...
      • Education review on educational leadership and emotional intelligence 

        Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Patti, Janet (2022)
        The purpose of this systematic review is to explore the literature on emotional intelligence related to school leadership using Preferred Reporting Items for Systematic Reviews and Meta-Analysis (PRISMA) guidelines. The ...
      • Emoción y Cognición. Jornada de constitución de la Red Andaluza de Investigación en Drogodependencias y Adicciones. 

        Megías-Robles, Alberto; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017)
        El grupo de investigación Emoción y Cognición de la Universidad de Málaga presenta una amplia experiencia en el estudio de las adicciones, destacando la ejecución de dos proyectos de investigación concedidos por el Ministerio ...
      • Emotion regulation abilities predict differences between risk perception and risk-taking behavior. 

        Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2019-11-21)
        Although risk perception is a key factor predicting risk-taking behavior, there are situations where the level of perceived risk does not seem to correspond to the decision made (Mills et al. 2008). This phenomenon becomes ...
      • Emotional intelligence abilities and their relationship with risky driving behavior 

        Megías-Robles, Alberto; Sánchez López, María Teresa; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2023-05-28)
        Risky driving behaviors constitute one of the main causes of fatal road accidents. Previous literature has clearly shown the role that emotions play in explaining risk-taking. In the present study, we proposed that a better ...
      • Emotional Intelligence and Adolescent Risk Behavior: A Systematic Review. 

        Sánchez-López, María T.; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto (2023)
        Objective of the study: Risky behavior implies a series of negative consequences in peoples lives as it poses a threat to well-being, health and safety. It is essential to search for those variables that can alleviate these ...
      • Emotional Intelligence and Aggressive Behaviors in Adolescents: A Systematic Review and Meta-Analysis 

        Vega, Alberto; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (SAGE, 2022)
        Adolescent aggression is a global public health with long-lasting and costly emotional, social, and economic consequences, and it is of vital importance to identify those variables that can reduce these behaviors in this ...
      • Emotional intelligence and hot and cool working memory capacity 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-11)
        Emotional Intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage our emotions and the emotions of others. EI, measured through performance-based ability models, seems to favour performance on hot tasks. ...
      • Emotional intelligence and performance in hot and cool cognitive processes 

        Gutiérrez-Cobo, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-González, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-07-21)
        Objective. Emotional intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage emotions. Although EI attempts to connect the concept of emotion and cognition, few studies have been conducted to this objective. ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA