
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Romero-González, Marta"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Active Home Literacy Environment: parents' and teachers' expectations of its influence on affective relationships at home, reading performance, and reading motivation in children aged 6 to 8 years
Romero González, Marta; Lavigne-Cerván, Rocío; Gamboa-Ternero, Sara; Rodríguez-Infante, Gemma
; Juárez-Ruiz-de-Mier, Rocío
; Romero-Pérez, Juan Francisco
[et al.] (Frontiers Media, 2023)
Studies highlight the benefits of active Home Literacy Environment on learning and reading habits. This model is based on harnessing family involvement, resources and capabilities to create learning opportunities around ... -
Actualización en los tratamientos multidisciplinares para niños y niñas de 6 a 12 años con trastorno negativista desafiante.
Introducción: El Trastorno Negativista Desafiante (TND) se identifica con patrones repetitivos de conducta contraria y desobediente hacia la familia, profesorado, alumnado y otras figuras de autoridad. La detección temprana ... -
Aplicación de un Programa de Ambiente Familiar Activo en niños de 6 a 8 años
Romero González, Marta (UMA Editorial, 2023-06-23)Informes internacionales señalan que los niños españoles -9/10 años- presentan peor desempeño en comprensión lectora (FGEE, 2022; Ministerio de Educación y Formación Profesional, 2021). Acompañado de un incremento del ... -
Debilidades y fortalezas de la universidad como institución inclusiva: un proyecto de investigación.
Rodríguez-Infante, Gemma; Lavigne-Cerván, Rocío
; Juárez-Ruiz-de-Mier, Rocío
; Romero González, Marta (2023)
Como afirman Márquez, et al. (2021), la tasa de abandono o de graduación de estudiantes con diversidad funcional son indicadores del grado de inclusión de la universidad. De hecho, las universidades utilizan la tasa de ... -
Effects of a Home Literacy Environment Program on Psychlinguistic Variables in Children from 6 to 8 Years of Age.
Romero-González, Marta; Lavigne- Cerván, Rocío; Sánchez-Muñoz de León, Marta; Gamboa- Ternero, Sara; Juárez-Ruiz de Mier, Rocío
; Romero- Pérez, Juan Francisco[et al.] (International Journal of Environmental Research and Public Health, 2021)
Background: the objective of this study was to improve certain psycholinguistic and cognitive skills that are fundamental to the development of the reading process, such as phonological awareness, reading decoding, vocabulary ... -
Flipped classroom: active methodology for sustainable learning in higher education during social distancing due to COVID-19
Collado-Valero, Joshua; Rodríguez-Infante, Gemma; Romero-González, Marta; Gamboa- Ternero, Sara; Navarro-Soria, Ignasi; Lavigne-Cerván, Rocío
[et al.] (MDPI, 2021)
El Sistema Educativo Universitario Español propone unas pautas metodológicas para la docencia virtual durante el confinamiento, adaptadas a la metodología Flipped Classroom. Esta metodología educativa es recomendada como ... -
Proposal for an Integrative Cognitive-Emotional Conception of ADHD
Lavigne-Cerván, Rocío; Sánchez Muñoz de León, Marta; Juárez-Ruiz-de-Mier, Rocío
; Romero González, Marta; Gamboa-Ternero, Sara; Rodríguez-Infante, Gemma
; Romero-Pérez, Juan Francisco
[et al.] (IOAP-MDPI, 2022-11-21)
first_pagesettingsOrder Article Reprints Open AccessReview Proposal for an Integrative Cognitive-Emotional Conception of ADHD by Rocío Lavigne-Cerván 1ORCID,Marta Sánchez-Muñoz de León 1,Rocío Juárez-Ruiz de Mier ...