JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Álvarez-Montesinos, Juan Antonio"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-6 de 6

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Automatic processing of number identity and place-value in multi-digit numbers 

        García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Álvarez-Montesinos, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Estudillo, Alejandro; Calleja-Reina, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Rodriguez-Santos, Jose MiguelAutoridad Universidad de Málaga (2016-09-27)
        The Arabic numerical system employs two dimensions to create multi-digit numbers: digits symbols and place-value. The present research explores in two numerical Stroop experiments to which extent number identity and number ...
      • Do we compute the exact number of digits in the string when comparing different-length numbers? 

        García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Cordero, Ismael; Álvarez-Montesinos, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Recent studies have shown that, when comparing multidigit numbers that differ in length (e.g., 2384-107), a decision is made considering length but also other attributes like the value of the initial digits (i.e., left-most ...
      • How many digits are there in a multi-digit number? 

        García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Álvarez-Montesinos, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Montenegro, Ismael R.; Cuadra Jaime, Marina (2017-09-15)
        The processing of multi-digit numbers have been usually studied comparing numbers with the same number of digits. In these cases, deciding which number is bigger simply requires comparing the leftmost digit of each number. ...
      • Individual differences in arithmetic fluency 

        García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Rodriguez-Santos, Jose MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Calleja-Reina, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Iza-Miqueleiz, MauricioAutoridad Universidad de Málaga; Álvarez-Montesinos, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (2016-05-10)
        Este estudio contrasta la hipótesis de que las dificultades que tienen algunos sujetos en el dominio de las tablas de multiplicar se deban a su incapacidad para afrontar la interferencia. Los resultados no muestran diferencias ...
      • Length is not all that matters: testing the role of number identity and the ratio of fillers in comparisons of multi-digits with different digit length 

        García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Cordero, Ismael; Larios, Carlos; Csilinkó, Anikó; Álvarez-Montesinos, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2022-02-18)
        Research in multi-digit number comparison usually considers stimuli with the same number of digits (e.g., 3452 vs. 7831). Surprisingly, there is almost no research on the comparison of numbers that differ in length (e.g., ...
      • Struggling with single-digit multiplications: testing several hypotheses 

        Álvarez-Montesinos, Juan AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Montenegro, Ismael; Cuadra Jaime, Marina; García-Orza, JavierAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-05)
        Between 5-10% of children suffer big difficulties in learning single-digit multiplications (Geary, 2011). In accordance with previous studies, difficulties in learning multiplications would be related with interference-control ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA