JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Cabello-Gonzalez, Rosario"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 27

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Análisis de los factores personales que predicen el comportamiento agresivo 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-06)
        Introducción: El estudio de la agresividad juega un papel muy importante tanto en la psicología como en la salud pública en general, debido a las potenciales consecuencias que pueden producirse en víctimas y en agresores. ...
      • Are psychopaths emotionally intelligent? 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel (2017-12-12)
        Psychopathy is a serious personality disorder, characterized by proneness to low anxiety, egocentricity, failure to form close emotional bonds, superficial charm and dishonesty, that has very negative consequences for ...
      • The association between parental education and aggression in children: a moderated-mediation model for inhibitory control and gender 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-12)
        Introduction. Aggression is a highly prevalent behavior in children that is related to negative consequences such as psychosocial behaviors, depression, anxiety and sleeping problems, among others. Given their negative ...
      • Comportamiento agresivo: factores protectores y de riesgo 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Vega, Juan Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-06-20)
        La agresividad es considerada un problema de gran relevancia para la sociedad, debido a las consecuencias adversas que se generan tanto en las víctimas como en los propios agresores. Como resultado, las investigaciones en ...
      • Dark triad and depression: The moderating effect of gender 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; García Fernández-Abascal, Enrique; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-09-04)
        The Dark Triad (DT) is composed of three closely related personality traits: Psychopathy, Narcissism, and Machiavellianism. These traits have been linked to emotional deficits. The aim of the current study was to explore ...
      • Dataset sobre teorías implícitas e inteligencia emocional en el profesorado en formación de educación infantil 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2021-09-28)
        El objetivo principal de la investigación es el de evaluar la influencia que tienen las teorías implícitas del profesorado en formación sobre la inteligencia emocional de los participantes evaluada esta a través de ...
      • El desarrollo de la empatía cognitiva en la adultez: el papel moderador del nivel educativo 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Baron-Cohen, Simon; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2021)
        Introducción: el desarrollo de la inteligencia emocional y clásica a lo largo de los años muestra un patrón de U invertida. La disminución en estas habilidades debido al paso del tiempo puede frenarse gracias a la reserva ...
      • Does our cognitive empathy diminish with age? The moderator role of educational level 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Baron-Cohen, Simon[et al.] (2021)
        Introduction: The literature has demonstrated how the relationship between cognitive or emotional intelligence and age exhibits an inverted-U-shape and that this decline can be mitigated by an individual’s cognitive reserve ...
      • Emoción y Cognición. Jornada de constitución de la Red Andaluza de Investigación en Drogodependencias y Adicciones. 

        Megías, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017)
        El grupo de investigación Emoción y Cognición de la Universidad de Málaga presenta una amplia experiencia en el estudio de las adicciones, destacando la ejecución de dos proyectos de investigación concedidos por el Ministerio ...
      • Emotion regulation abilities predict differences between risk perception and risk-taking behavior. 

        Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2019-11-21)
        Although risk perception is a key factor predicting risk-taking behavior, there are situations where the level of perceived risk does not seem to correspond to the decision made (Mills et al. 2008). This phenomenon becomes ...
      • Emotional intelligence and hot and cool cognitive control ability 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017-07-25)
        Emotional intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand, and regulate emotions. The EI construct has been organized following three main approaches: performance-based ability model, a self-report mixed ...
      • Emotional intelligence and hot and cool working memory capacity 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-11)
        Emotional Intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage our emotions and the emotions of others. EI, measured through performance-based ability models, seems to favour performance on hot tasks. ...
      • Emotional intelligence and performance in hot and cool cognitive processes 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-07-21)
        Objective. Emotional intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage emotions. Although EI attempts to connect the concept of emotion and cognition, few studies have been conducted to this objective. ...
      • Examining the relationship between the Dark Triad and depressive symptoms: A study of its sub-dimensions 

        Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-07)
        The Dark Triad (DT) is composed of three closely related personality traits: psychopathy, Machiavellianism, and narcissism. These traits have been linked to emotional deficits. The aim of the current study was to explore ...
      • How is Emotional Intelligence related to health risk behaviour? Sensitivity to Reward and Impulsivity as mediating factors 

        Sánchez-López, María T.; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto[et al.] (2022)
        Introduction Drug initiation, imprudent sexual relations, reckless driving, and alcohol abuse are common health-related risk behaviours in society. The literature has shown how such behaviours are often related to low ...
      • INEMOTION. Inteligencia emocional, herramienta educativa para el desarrollo de competencias claves. 

        Domínguez España, Ana Belén; Papotti, Ilaria; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Faria, Luisa; Costa, Ana; Mountinho, Helena; Enea, Martina; Meli, Emanuela; D’Amico, Antonella; Geraci, Alessandro[et al.] (UMA Editorial, 2020-06-29)
        El conocimiento científico del siglo 21 nos aporta los argumentos y herramientas más efectivos necesarios para educar las habilidades emocionales y sociales, tanto en la infancia como en la adultez. Por tanto, educar las ...
      • Influence of emotional intelligence on performance in an emotionally Laden Cognitive Task: an ERP Study. 

        Megías, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-11)
        A higher level of emotional intelligence (EI), understood as a greater ability to perceive, use, understand, and manage emotions, is associated with an increase in performance on emotionally laden cognitive tasks. The main ...
      • INTEMO+ program: A Socio-Emotional Learning Intervention to improve adolescent psychosocial functioning 

        Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2022-08-31)
        The INTEMO+ program is a Socio-Emotional Learning (SEL) Intervention designed by the Emotion Lab of University of Malaga to develop and improve adolescent psychosocial functioning. INTEMO+ has been designed based on Mayer ...
      • The mediating role of negative affect on the relationship between emotional intelligence abilities and aggressive behavior levels 

        Megías, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-15)
        The aim of the present research aimed to study the mechanisms underlying the relationship between aggressive behaviour and individual levels of ability emotional intelligence (EI). We particularly focused on the mediator ...
      • The moderated-mediation model of Emotional Intelligence and Negative Affect in the aggressive behavior within the General Aggression Model (GAM) 

        Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-20)
        Aggressive behaviour has been the focus of numerous investigations given its prevalence and undesirable consequences for aggressors and victims. The General Aggression Model (GAM) offers an integrative explanation of this ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA