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    Listar por autor "Casado-Molina, Ana María"

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      • A system of insolvency prediction for industrial companies using a financial alternative model with neural networks 

        Callejón-Gil, ÁngelaAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Gámez, Manuel ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Peláez-Sánchez, José IgnacioAutoridad Universidad de Málaga (2013-01)
        En la literatura contable, encontramos el uso de redes neuronales (NN) para predecir datos de insolvencia del último año financiero antes de la quiebra, con una tasa de éxito inferior al 85%. El objetivo de este trabajo ...
      • AI in Companies' Production Processes: What Do Their CEOs Think? 

        Maldonado-Canca, Luis; Cabrera-Sánchez, Juan Pedro; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Bermúdez-González, Guillermo JoséAutoridad Universidad de Málaga (IGI Global, 2024)
        The accelerated integration of Artificial Intelligence (AI) in comprehensive organizational management has marked a significant milestone in enhancing efficiency and productivity across all sectors. However, the effective ...
      • AI in Marketing Management: Executive Perspectives from Companies. 

        Maldonado-Canca, Luis; Cabrera-Sánchez, Juan Pedro; González-Robles, Eva MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Sumy State University, 2024-12)
        The integration of artificial intelligence (AI) in marketing and business communication is transforming corporate strategies, offering significant opportunities while presenting notable challenges. This study examines ...
      • Beyond the post: an SLR of enterprise artificial intelligence in social media 

        Maldonado-Canca, Luis; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Sánchez, Juan Pedro; Bermúdez-González, Guillermo JoséAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2024)
        This study explores the impact of artificial intelligence (AI) on brand communication within corporate social networks, analyzing its benefits, ethical and technical challenges, and proposing responsible implementation ...
      • Building mutual rewarding sponsor relationship between museums and corporations. 

        Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; van Riel, Cees B.M. (Taylor & Francis, 2023)
        This paper proposes a theoretical model for the holistic description of the conditions to be met for a mutually beneficial relationship between museums and sponsoring corporations, from the perspectives of both parties. ...
      • Customer intentions toward the adoption of WhatsApp chatbots for restaurant recommendations 

        Romero Charneco, María; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Cabrera-Sánchez, Juan Pedro (Emerald Publishing, 2025-01-01)
        Purpose – Given the importance of chatbots in customer service in tourism, this paper aims to understand the drivers that predispose regular consumers of restaurant recommendation chatbots to continue using them. Desig ...
      • Data set on the influence of members of a couple on family vacation decision-making 

        Rojas-de-Gracia, María MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2019-08)
        This article describes a database on the perceptions of members of a couple regarding the influence exerted in three stages and seven sub-decisions in the family vacation decision-making process. We obtained responses from ...
      • Dímelo más alto, que no te entiendo. La empresa ante la exclusión social de las personas con discapacidad 

        González Álvarez, Marta; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Fórum Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas, 2016)
        Este capítulo tiene por objetivo mostrar la incomunicación que se produce entre las actividades desarrolladas por la empresa para contribuir a solventar la exclusión social de las personas con discapacidad y las necesidades ...
      • Los emojis en la comunicación digital de las marcas de bebidas: Tendencias en el social business. 

        Romero Charneco, María; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga (Forúm Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas, 2016)
        A medida que las redes sociales han ido creciendo y el número de caracteres por mensaje se ha limitado, los emojis han aumentado su presencia y se han convertido en un factor clave en la comunicación de los servicios de ...
      • Exploring the opportunities of the emojis in brand communication: The case of the beer industry 

        Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Rojas-de-Gracia, María MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Romero Charneco, María (SAGE journals, 2022)
        This study shows that emojis are a significant element in brand communications, which still requires attention from researchers. Specifically, it describes the use of emojis by the four companies with the largest audiences ...
      • Factores de aceptación de los sanitarios al uso de la realidad virtual para su formación médica 

        Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Martín Cabezudo, David; Pérez-Aranda, Javier RamónAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        La situación de pandemia vivida con el COVID-19 ha visibilizado la aportación de valor que el mundo digital supone en distintas industrias. Como no podría ser de otra forma, uno de los sectores donde la digitalización ha ...
      • Identificación de los factores claves en la intención de uso de la realidad virtual para la formación médica 

        Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Aranda, Javier RamónAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (2022-09)
        Las aplicaciones de la Realidad Virtual (RV) en la formación y el aprendizaje están llamadas a protagonizar importantes cambios en los procesos formativos de los próximos años. Este estudio trabaja esta realidad dentro del ...
      • Impacto de la reputación bancaria online sobre los mercados bursátiles 

        Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Rojas-de-Gracia, María MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga (2021-09-11)
        En este trabajo se analiza el impacto que sobre la cotización bursátil tiene la reputación online del sector bancario, desde una perspectiva multidimensional. Se aplica técnicas de big data y business intelligence para ...
      • La inclusión de la discapacidad en las empresas y su influencia en la reputación social corporativa. 

        Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; González Álvarez, Marta (Forúm Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas, 2016)
        Si bien es cierto que en la actualidad el desempleo es un problema que afecta a una gran parte de la sociedad, este capítulo se centra en la ventaja competitiva en términos de la reputación social que una empresa podría ...
      • Is asking only one member of a couple sufficient to determine who influences tourism decisions? 

        Rojas-de-Gracia, María MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2019-06)
        Research on consumer behavior has placed considerable importance on identifying which member of a couple makes purchase decisions. However, numerous studies have relied solely on the response of one member, assuming that ...
      • Key determinants of intention to use virtual reality in medical training 

        Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Aranda, Javier RamónAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Springer, 2024-04-02)
        Experts have called for virtual reality (VR) training and learning applications that can facilitate the changes needed in training programmes for years to come. To help expedite the adoption process, this study used a ...
      • Online corporate reputation: A panel data approach and a reputation index proposal applied to the banking sector. 

        Ramos, Célia M.Q.; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2020-09-11)
        Managing an online corporate reputation (OCR) is increasingly strategic to improving the corporation’s economic performance. What becomes crucial is to collect, process and analyse the comments expressed in the online ...
      • Proposal for employing user-generated content as a data source for measuring tourism destination image. 

        Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga; Rojas-de-Gracia, María MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga (SAGE, 2023-05)
        El contenido generado por el usuario (CGU) publicado en Internet ofrece grandes ventajas como fuente de datos. Este estudio propone una forma de aprovechar mejor su potencial para medir la imagen de los destinos turísticos, ...
      • Relationship between reputational aspects of companies and their share price in the online environment 

        Rojas-de-Gracia, María MercedesAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2021-02)
        Although the relationship between many reputational aspects of companies and their share price have received attention from researchers, most studies have been directly or indirectly based on opinions collected through ...
      • Variables de la percepción social de los barrios en entornos online. 

        Chen, Fang WeiAutoridad Universidad de Málaga; Casado-Molina, Ana MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Alarcón-Urbistondo, María del PilarAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        En la medición de la reputación de un barrio, existen múltiples clasificaciones y no existe un solo método para medirla. El objetivo de esta investigación es crear un modelo holístico para medir la marca de un barrio y ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
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