- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "López-Zamora, Miguel"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Evaluación de estudiantes universitarios con dificultades lectoras
López Pérez, Javier; López-Zamora, Miguel; López Rivas, Laura; Durán, Alba; Giménez-de-la-Peña, Almudena; Luque-Vilaseca, Juan Luis[et al.] (2018-10-10)Se está desarrollando un procedimiento para identificar a estudiantes universitarios con dificultades lectora. Se presenta el material inicial y los resultados preliminares. -
Evaluación de una intervención logopédica en pacientes con la enfermedad de Alzheimer en tratamiento colinérgico: Un estudio piloto.
López-Zamora, Miguel; Cánovas-Cano, Miriam; Aranda-Garrido, María Lourdes (Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Asociación Española de Psicología Clínica y Psicopatología, 2019)Al intervenir en pacientes con la enfermedad de Alzheimer (EA) se ha comprobado que los tratamientos farmacológicos con inhibidores de acetilcolinesterasa resultan altamente beneficiosos, pero existen pocas evidencias sobre ... -
A multiple risk factor perspective and prediction of literacy acquisition and learning difficulties of Spanish children ages 3 -6
López-Pérez, Pedro J.; López-Zamora, Miguel; Sánchez, Auxiliadora; Milani, Giada; Luque-Vilaseca, Juan Luis; Ortiz-García, Andrés; Munilla-Fajardo, Jorge; Giménez-de-la-Peña, Almudena[et al.] (2018-10-10)Purpose: Investigating the predictive power of early linguistic and cognitive skills, and genetic risk on Spanish literacy acquisition and learning difficulties within a prevention-oriented RTI model. Method: Participants ... -
A multiple risk factor perspective on the prediction of literacy acquisition and learning difficulties for Spanish children ages 4-6 and 5-7
Giménez-de-la-Peña, Almudena; Luque-Vilaseca, Juan Luis; Ortiz-García, Andrés; Cobo, Amparo; López-Zamora, Miguel; Sánchez, Auxiliadora; López-Pérez, Javier[et al.] (2019-10-17)The goal or this research is to identify the tasks with the highest predictive power yusing a Multidimensional Longitudinal Approach within a prevention-oriented RtI model. The assessment of genetic family risk, early ... -
The comprehension of grammatical structures in a pediatric population with ASD and epilepsy: a comparative study
Cano Villagrasa, Alejandro; Porcar Gozalbo, Nadia; Valles González, Beatriz; López-Zamora, Miguel (Springer Nature, 2024-02-23)Autism Spectrum Disorder (ASD) and epilepsy represent a comorbidity that negatively influences the proper development of linguistic competencies, particularly in receptive language, in the pediatric population. This group ...