JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Madrid-López, Rafael Ignacio"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-10 de 10

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Do graphical overviews facilitate or hinder comprehension in hypertext? 

        Salmerón, Ladislao; Baccino, Thierry; Cañas, José J.; Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Fajardo, Inmaculada (Elsevier, 2009-12)
        Educational hypertexts usually include graphical overviews, conveying the structure of the text schematically with the aim of fostering comprehension. Despite the claims about their relevance, there is currently no consensus ...
      • Enhancing Mobile Phones for People With Visual Impairments Through Haptic Icons: The Effect of Learning Processes. 

        Galdón-Conejo, Pedro María; Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; De-la-Rubia-Cuestas, Ernesto Jesús; Díaz-Estrella, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; González, Lourdes (Taylor & Francis, 2013-05-08)
        We report the results of a study on the learnability of haptic icons used in a system for incoming-call identification in mobile phones. The aim was to explore the feasibility of using haptic icons to create new assistive ...
      • Ergonomía cognitiva e interacción persona - ordenador. 

        Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga (Ediciones de la Universidad de Oviedo, 2017)
        En este capítulo se define la Ergonomía Cognitiva y su papel en el diseño del sistema cognitivo conjunto, se introducen los fundamentos teóricos de la interacción persona-sistema y se describen conceptos básicos como ...
      • How Reading Strategies Affect the Comprehension of Texts in Hypertext Systems. 

        Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cañas, José J. (Brill, 2007)
        The use of hypertext as a relatively new technology for presenting expository texts has emerged as an alternative to traditional linear prose. One of the main points of hypertext is that it gives the reader easy access to ...
      • Involucración de personas con discapacidad en proyectos tecnológicos de I+D+i: el caso de APSIS4all. 

        Sainz de Salces, Fausto J.; Turrero, Mercedes; González, Lourdes; Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga (2014-12-22)
        Este artículo presenta una descripción práctica de las cuestiones y procedimientos necesarios para la involucración de personas con discapacidad en proyectos tecnológicos de I+D+i. Se parte de la justificación de esta ...
      • Managing the participation of people with disabilities in large-xcale R&D technology projects: Best practices from Aegis and Cloud4all. 

        Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Carmona, Iván; Moltalvá Colomer, Juan B. (Fundación ONCE/ Universitat Politècnica de Catalunya, 2015-11-29)
        People with disabilities are frequently mentioned as beneficiaries of participatory approaches during the research and development of technology, since their special needs and preferences can be unveiled and channeled ...
      • Social Spaces for Research and Innovation (SSRI): Users leading research and innovation in Ambient Assisted Living. 

        García Robles, Ana; García Guzmán, Javier; Bourg, Lorena; Ojel, J. Manuel; Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga (IOS Press, 2012)
        This paper introduces and describes with several examples a new research and innovation instrument and approach called Social Space for Research and Innovation (SSRI) that is generating good results in rural and urban ...
      • The Effect of Menu Type and Task Complexity on Information Retrieval Performance. 

        Van Oostendorp, Herre; Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Puerta-Melguizo, Mari Carmen (Bentham Open, 2009)
        Success in finding information in a website depends not only on the complexity of the information retrieval task per se but also on the way information is made accessible. We explored the role of navigation menus when ...
      • The effects of the number of links and navigation support on cognitive load and learning with hypertext: The mediating role of reading order. 

        Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Van Oostendorp, Herre; Puerta-Melguizo, Mari Carmen (Elsevier, 2009-01)
        Problems in learning with hypertext systems have been claimed to be caused by high levels of disorientation and cognitive load. This was recognized by DeStefano and LeFevre [DeStefano, D., & LeFevre, J. -A., (2007). Cognitive ...
      • Using latent semantic analysis to enhance the comprehensibility of hypertext systems. 

        Madrid-López, Rafael IgnacioAutoridad Universidad de Málaga; Cañas, José J. (Inderscience, 2011)
        Hypertext documents are pieces or nodes of information connected to each other through hyperlinks, which is the basis for more complex learning technologies as e-learning platforms or electronic encyclopaedias. Because of ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA