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Listar por autor "Pérez-Tapia, Gema"
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Análisis de la imagen de destino y el turismo cinematográfico
Domínguez-Azcue, Janire (UMA Editorial, 2022)La presente investigación es un compendio de cuatro publicaciones conectadas por un hilo conductor que va desde la imagen de destino hasta el cine y las series como fuentes de información y el resultante turismo cinematográfico. ... -
Análisis de los factores que determinan la imagen de España como destino turístico en los países lejanos culturalmente: el efecto moderador de la imagen corporativa
Pérez-Tapia, Gema (Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2016)El presente trabajo avanza en la Teoría de la Imagen del Destino Turístico y en su proceso de formación, más concretamente, en los factores que influyen en dicho proceso, enmarcado todo ello, en aquellos países considerados ... -
Cultural Context or Generational Cohort: Which Influences Tourist Behavior More?
Pérez-Tapia, Gema; Mercadé-Melé, Pere; Hwang, Yeong-Hyeon; Almeida-García, Fernando (Cristina Calvo-Porral, 2022-02)According to most academics, different generations share common characteristics. This undoubtedly helps to better understand their behavior in different scenarios, predicting their responses. However, this seems questionable ... -
FACTORS INFLUENCING DESTINATION IMAGE FORMATION IN DISTANT CULTURE COUNTRIES: the moderating role of familiarity, corporate image and travel motivations.
Pérez-Tapia, Gema (2017-08-29)The present research aims to explain more deeply the Theory of the Image of Tourist Destination and its process of formation, specifically regarding the factors that influence the above-mentioned process. This work tries ... -
Is Spain an alternative destination for South Korean tourists? Motivations and Destination Image
Pérez-Tapia, Gema; Mercade-Mele, Pere; Almeida-García, Fernando (2019-07-08)Tourists may have greater motivation or predisposition for visiting tourist destination when they consider, a priori, that the atributes of the places can meet their needs and make them achieve the desired benefits. This ... -
New perspective of film tourism: a comparative study (2014-2020)
Domínguez-Azcue, Janire; Almeida-García, Fernando; Pérez-Tapia, Gema; Mercade-Mele, Pere (Emerald, 2021-12-15)This study aims to compare film tourism and their activities, before and during the CoViD-19 pandemic. For this purpose, a comparative analysis is carried out between 2014 and 2020, the latter date being affected by the ... -
Plan de empresa de academia de idioma y turístico: Viajes de inmersión lingüística.
Chen, Xiaolei (2022)En España, la enseñanza del chino es un campo emergente, mientras que en China, antes de la pandemia, cada vez más chinos querían viajar y estudiar en España, y España se ha convertido en el destino preferido de la clase ...