JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Quemada-González, Casta"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-9 de 9

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Intervención educativa para el manejo de la ansiedad relacionada con las prácticas clínicas en estudiantes de enfermería 

        García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga (ASUNIVEP, 2019)
        Aproximadamente un 35% del currículum académico del estudiante de enfermería corresponde a la realización de prácticas clínicas; factor estresante fundamentalmente relacionado con el contacto con el Sistema Sanitario, el ...
      • “It’s That They Treated Me Like an Object”: A Qualitative Study on the Participation of People Diagnosed with Psychotic Disorders in Their Health Care 

        Villena Jimena, Amelia; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Hurtado, María M. (MDPI, 2023-03-05)
        The mental health recovery model is based on shared decision making, in which patients’ preferences and perceptions of the care received are taken into account. However, persons with psychosis usually have very few ...
      • Nursing students' experience of approaching risk for suicide behaviour through simulated environments: a content analysis study 

        Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Becerra-Martos, Elena Flores; Blenkarn, Morgan; Gutiérrez-Rodríguez, Laura del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2024-03-04)
        Background Suicide is a major public health problem, especially among the young population. Nurses are in a unique position to prevent it due to their constant contact with patients. However, addressing suicidal behaviour ...
      • Nursing students' perceptions on the use of clinical simulation in psychiatric and mental health nursing by means of objective structured clinical examination (OSCE) 

        García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Rodríguez, Laura del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Carmona-Segovia, Ada del Mar; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2021-05)
        Background: In view of the rising incidence and prevalence of mental disorders, and the stigma often attached to persons with these pathologies, the question of specific, appropriate training for nursing students is one ...
      • Propuesta para el manejo de la ansiedad en el estudiante de enfermería: Protocolo del estudio 

        García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; López-Leiva, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Ortega-Ávila, Ana BelénAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018)
        Los estudiantes de enfermería, además de al estrés propio del ritmo universitario y las actividades académicas, están expuestos a otras fuentes de estrés que pueden generarles problemas de ansiedad: el contacto con el ...
      • Study protocol: a randomised, controlled trial of a nurse navigator program for the management of hepatitis C virus in patients with severe mental disorder 

        Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Hurtado, María M.; Marti-Garcia, Celia (BMC Springer Nature, 2022)
        Background To evaluate the impact of a nurse navigation program on treatment adherence and resolution of hepatitis C infection in patients with severe mental disorder. Methods An open, randomized, controlled trial with ...
      • Sustaining the burden”: a qualitative study on the emotional impact and social functioning of family caregivers of patients with psychosis 

        Villena Jimena, Amelia; Morales-Asencio, José MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Hurtado, María M. (Elsevier, 2024)
        Evidence shows that caring for a family member with a psychotic disorder generates a significant emotional impact and repercussions on social functioning. However, this caregiving experience can be influenced by cultural ...
      • The Impact of Video-Assisted Debriefing on Fostering Self-Critical Thinking in Mental Health Nursing Students 

        León-Campos, ÁlvaroAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Rodríguez, Laura del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Pérez-Ardanaz, BibianaAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Martí-García, CeliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Wiley, 2025-05-10)
        This study investigated the impact of video recordings from simulated mental health scenarios on the self-critical thinking of undergraduate nursing students. Video-assisted debriefing (VAD) enables students to review their ...
      • Valoración del nivel de estrés relacionado con las prácticas clínicas en el Grado de Enfermería 

        Kaknani-Uttumchandani, ShakiraAutoridad Universidad de Málaga; Quemada-González, CastaAutoridad Universidad de Málaga; López-Leiva, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; García-Mayor, SilviaAutoridad Universidad de Málaga; García-Gámez, MarinaAutoridad Universidad de Málaga; Marti-Garcia, Celia; Ortega-Ávila, Ana BelénAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-12-12)
        Los estudiantes universitarios están sometidos a diferentes fuentes de estrés que pueden generarles problemas de ansiedad. En concreto, el estrés derivado de sus prácticas clínicas: el contacto con el paciente, la familia ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA