JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Rejón-Guardia, Francisco"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-17 de 17

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Exploring the antecedents of customers’ willingness to use service robots in restaurants. 

        Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        This study examines the willingness of customers to accept, and their intention to recommend, the services provided by service robots in restaurants. A mixed-methods research approach was taken to evaluate a theoretical ...
      • Exploring the impact of virtual reality experiences on intention to visit tourism destinations: the moderating effect of interactivity 

        Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Navarro Lucena, Fernando Jesús; Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        This paper aims to accomplish three goals: firstly, to examine how the use of VR technologies in exploring a tourist destination shapes the destination's image and influences visit intentions; secondly, to evaluate the ...
      • Impact of perceived value on intention to use voice assistants: the moderating effects of personal innovativeness and experience. 

        Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Liébana Cabanillas, Francisco (Wiley, 2023)
        Voice assistants (VAs), such as Alexa, Siri and Google Assistant, are instruments increasingly used by consumers to perform daily tasks. The objectives of the present study are to examine the antecedents of consumers’ ...
      • Impact of virtual reality experiences on destination image and visit intentions: the moderating effects of immersion, destination familiarity and sickness 

        Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga (Emerald Insight, 2024)
        The aims of this study are to explore how the experience of “visiting” a destination in a virtual reality (VR) technology environment influences destination image and visit intentions and to evaluate the moderating effects ...
      • Impacto de la estética y las emociones en la intención de reutilizar y en la compulsividad en el uso de aplicaciones de comida a domicilio. 

        Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga; Navarro Lucena, Fernando Jesús (2023)
        Las aplicaciones de comida a domicilio (FDA) han experimentado en los últimos años un auge sin precedentes en todo el mundo. Este estudio utiliza el marco de la teoría PAD para explorar el impacto del diseño estético y la ...
      • Influencia de la experiencia de compra en las intenciones del consumidor en una tienda en realidad virtual. 

        Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Navarro Lucena, Fernando Jesús; Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        La implementación de la realidad virtual en el comercio minorista está en crecimiento ya que ayuda a mejorar la experiencia de compra y el posicionamiento de las empresas. Su desarrollo requiere profundizar en el conocimiento ...
      • Métodos de Gestión del Tiempo - GTD y Pomodoro para Universitarios. 

        Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        Libro asociado al proyecto de innovación educativa titulado "Desarrollo de la competencia transversal de la gestión del tiempo" – concedido por Instituto de Innovación Educativa y la Universidad de las Islas Baleares. ...
      • Neurotourism Insights: Eye Tracking and Galvanic Analysis of Tourism Destination Brand Logos and AI Visuals 

        Calderón Fajardo, Víctor; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga (Universidade do Algarve, 2024-05-01)
        This pioneering study explores the intersection between Neurotourism, defined as the integration of neurosciences in tourism, and the perception of tourism Brand Personality (BP) through the advanced use of psychophysiology ...
      • Personalidad del destino turístico: efectos sobre la satisfacción, el amor y la recomendación 

        Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Calderón Fajardo, Víctor; Vallespín-Arán, María LuisaAutoridad Universidad de Málaga (2022-09)
        La fuerte competencia entre destinos turísticos lleva a sus gestores a buscar elementos que los diferencien de otros. La personalidad del destino ayuda a singularizar su marca, siendo fuente de vínculos emocionales y ...
      • Residents’ willingness to become peer-to-peer tourism experience providers in mass tourism destinations. 

        Garau-Vadell, Joan B.; Orfila-Sintes, Francina; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga (Elsevier, 2023-02-10)
        In this article we explore residents’ willingness to become peer-to-peer (P2P) tourism experience providers. Grounded in the theory of planned behaviour (TPB) and the self-determination theory (SDT), we put forward a model ...
      • Revisión de las motivaciones y gasto de los participantes a eventos ciclistas post-COVID19 

        Rodríguez Sanz, Mario (2022-06)
        El cicloturismo es una modalidad de turismo que está experimentando un notable crecimiento durante los últimos años con un impacto directo cercano a cuarenta y cuatro mil millones de euros anuales en Europa. Este estudio ...
      • Service Robots and Waiters, such a good team! 

        Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (AIRSI2021 Technologies 4.0 in Tourism, Services & Marketing, 2021)
        The use of service robots is gaining popularity. It has been considered one of the most influential technological implementations in providing services in the restaurant business and hospitality (Tung and Law, 2017). This ...
      • ¿Somos Verdaderos Amigos? Explorando la Relación Parasocial de los seguidores Cenntenials en el Marketing de Influencers 

        Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Vich-i-Martorell, Gabriel A.; Rialp-Criado, Josep (2021)
        El Marketing de influencers está siendo reconocido por su poder y eficacia, convirtiéndose en un modelo influyente de publicidad en redes sociales. El presente trabajo profundiza en el papel de la persuasión de los influencers ...
      • The influence of aesthetics and emotions on reuse intention and compulsive behaviour in food delivery usage 

        Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga (Emerald, 2024-06-03)
        Purpose–Thisstudyaddressestheimpactofaestheticsand formalityin FoodDeliveryApplications (FDAs) in evoking emotions, and how these influence the intention to reuse and compulsive usage, providing critical insights for ...
      • The role of motivations and satisfaction in repeat participation in cycling tourism events 

        Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Rialp-Criado, Josep; García-Sastre, María Antonia (Elsevier, 2023)
        With the rise of international cycling tourism, it is necessary to study the role that motivations and satisfaction play in explaining the probability of repeat participation. This study analyses a sample of 1098 participants ...
      • Uso de la realidad virtual en destinos turisticos. 

        Bermúdez Chikuy, Ivis María (2024)
        En los últimos años, la realidad virtual (RV) ha ganado relevancia dentro del sector turístico, pero aún hay poco conocimiento sobre cómo esta tecnología pudiera influir en los viajeros antes de que realicen un desplazamiento. ...
      • Web appendices - Exploring the antecedents of customers’ willingness to use service robots in restaurants. 

        Molinillo-Jiménez, SebastiánAutoridad Universidad de Málaga; Rejón-Guardia, FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Anaya-Sánchez, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        In recent times researchers have begun to use several theories to explain how relationships develop between service robots and consumers, and to identify the reasons and motives consumers use these technologies. In this ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA