
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Rodríguez-Padilla, Pablo"
Mostrando ítems 1-11 de 11
-
A discrete-time retrial queueing system with changes in the service times and retrial times.
Atencia-McKillop, Iván; Galán-García, José Luis
; Aguilera-Venegas, Gabriel
; Galán-García, María Ángeles
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Padilla, Pablo
[et al.] (2024)
This paper investigates a discrete-time retrial queueing system wherein arriving customers can choose between adopting a Last-Come-First-Served (LCFS) discipline or joining the orbit. The potential variability in service ... -
A Non Markovian Retrial Queueing System
Atencia-McKillop, Iván; Galán-García, José Luis
; Aguilera-Venegas, Gabriel
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Galán-García, María Ángeles
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Padilla, Pablo
[et al.] (2022-06-13)
Researches on retrial queues with non-geometrical retrial times is motivated by real computers and telecommunication networks, where retrial times can hardly be geometrical distributed. The inherent difficulty with ... -
¿Cómo podemos ayudar al alumnado de bachillerato con sus matemáticas en el inicio de sus estudios de ingeniería?
Aguilera-Venegas, Gabriel; Galán-García, José Luis
; Galán-García, María Ángeles
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Rodríguez-Padilla, Pablo
[et al.] (2023)
El objetivo principal de esta comunicación es describir la experiencia que, desde el año 2017, venimos desarrollando un grupo de Personal Docente e Investigador (PDI) de la Universidad de Málaga con el alumnado de nuevo ... -
Curso 0 Online de Aspectos Básicos de Matemáticas para alumnado de la Escuela de Ingenierías Industriales de la Universidad de Málaga
Galán-García, María Ángeles; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Rodríguez-Padilla, Pablo
(2022-07)
El objetivo principal de esta comunicación es describir la experiencia que, desde el curso 2018/2019, venimos desarrollando un grupo de 7 profesores de las Áreas de Matemática Aplicada y de Estadística e Investigación ... -
EDUMATICUS: EDUcación MATemática con TIC en Universidad y Secundaria
Galán-García, José Luis; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Rodríguez-Padilla, Pablo
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
(2022-07)
El objectivo principal de esta comunicación es presentar la actividad del grupo EDUMATICUS, EDUcación MATemática con TIC en Universidad y Secundaria, cuyo objetivo principal es elaborar materiales multimedia que sirvan ... -
Metal-Only 3D Unit Cell for Reflectarrays with Independent Dual-Band Operation
Pérez-Escribano, Mario; Biedma-Pérez, Andrés; Parellada-Serrano, Ignacio; Palomares-Caballero, Ángel; Molero, Carlos; Rodríguez-Padilla, Pablo
[et al.] (2024)
En este artículo se presenta un reflectarray solo metálico basado en una celda unidad tridimensional con capacidad de trabajar en doble banda. La celda unidad 3D es una guía de onda cuadrada cuyas paredes verticales incluyen ... -
SMIS: A Stepwise Multiple Integration Solver Using a CAS.
Galán-García, José Luis; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Galán-García, María Ángeles
; Atencia-McKillop, Iván
; Rodríguez-Padilla, Pablo
; Aguilera-Venegas, Gabriel
[et al.] (MDPI, 2021-11-11)
Multiple Integration is a very important topic in different applications in Engineering and other Sciences. Using numerical software to get an approximation to the solution is a normal procedure. Another approach is working ... -
SODES: Solving ordinary differential equations step by step
Galán-García, José Luis; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Galán-García, María Ángeles
; Le Goff, Morgan; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Padilla, Pablo
; Atencia-McKillop, Iván
; Aguilera-Venegas, Gabriel
[et al.] (Elsevier, 2023)
In this paper, we introduce SODES (Stepwise Ordinary Differential Equations Solver) a new solver for Ordinary Differential Equations (ODE). SODES can optionally provide the solution displaying all the steps needed to obtain ... -
SPDES: A Step-wise Partial Differential Equations Solver for STEM Education.
Galán-García, José Luis; Aguilera-Venegas, Gabriel
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Galán-García, María Ángeles
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Padilla, Pablo
; Atencia-McKillop, Iván
[et al.] (2024)
STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) students normally fi nd difficulties when studying Partial Differential Equations (PDE). To help both, the students and teachers, the use of CAS (Computer Algebra ... -
Teaching Multiple Integrals With Python Step by Step.
Rodríguez-Padilla, Pablo; Galán-García, José Luis
; Aguilera-Venegas, Gabriel
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Galán-García, María Ángeles
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Atencia-McKillop, Iván
[et al.] (2024)
Multiple integration is a very important topic in Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) Education and Applications. In [1] we introduced SMIS (Step-wise Multiple Integration Solver) using the CAS (Computer ... -
Teaching Partial Differential Equations With a CAS
Galán-García, José Luis; Aguilera-Venegas, Gabriel
; Rodríguez-Cielos, Pedro
; Galán-García, María Ángeles
; Padilla-Domínguez, Yolanda Carmen
; Rodríguez-Padilla, Pablo
; Atencia-McKillop, Iván
[et al.] (2022-06-13)
It is very common that Engineering students nd difficulties when studying advanced Mathematics subjects. To help in the teaching and learning process of such subjects, the teacher can use an adequate mathematical software. ...