JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Ruiz-Parraga, Gema Teresa"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-6 de 6

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A comprehensive model of adjustment to pain in the co-occurrence of PTSD and chronic musculoskeletal pain: vulnerability and protective pathways 

        Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; López-Martínez, Alicia EvaAutoridad Universidad de Málaga; Esteve-Zarazaga, RosaAutoridad Universidad de Málaga; Ramirez-Maestre, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Serrano-Ibañez, Elena RocioAutoridad Universidad de Málaga (2015-10-02)
        There are a significant comorbidity between PTSD and chronic pain. Thus, studies clarifying the vulnerability and protective variables and mechanisms associated with PTSD and chronic pain are needed. The aim of this study ...
      • A structural model of the relationships between optimism and perceived emotional intelligence on bullying victimization and health. 

        Serrano-Ibañez, Elena RocioAutoridad Universidad de Málaga; López-Martínez, Alicia EvaAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Esteve-Zarazaga, RosaAutoridad Universidad de Málaga; Ramirez-Maestre, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2015-12-17)
        Bullying is a relationship in which an individual, or a group of individuals, intentionally and repeatedly perpetrates aggressive behaviors towards someone unable to defend himself/herself. Traditional forms of bullying ...
      • Aplicación de estrategias de aprendizaje para la adquisición de competencias profesionales y su evaluación mediante una rúbrica integradora en diversos títulos de grado de la Universidad de Málaga 

        Santacruz-Cruz, Maria IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Díaz-Ramos, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; López-Guerrero, María del MarAutoridad Universidad de Málaga; Aranda-Garrido, Maria LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Martin-Valero, RocioAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Jimenez-Lara, Antonio JesusAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Perez, AntoniaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2015-07-28)
        El Espacio Europeo de Educación Superior ha supuesto importantes cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje para la adquisición de competencias transversales y específicas. La calidad es un factor estratégico, por lo ...
      • Development of an Activity Patterns Scale (APS) 

        Esteve-Zarazaga, RosaAutoridad Universidad de Málaga; Ramirez-Maestre, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; López-Martínez, Alicia EvaAutoridad Universidad de Málaga; Serrano-Ibañez, Elena RocioAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Morales, Ángelines; Peters, Madelon L.[et al.] (2015-10-01)
        Six activity patterns were identified across various self-report measures in participants with chronic pain: Pain Avoidance, Activity Avoidance; Task Contingent Persistence; Excessive Persistence, Pain Contingent Persistence ...
      • Learning strategies for the acquisition of specific skills, and its evaluation through an integrated rubric in several degrees of University of Malaga (Spain). 

        Santacruz-Cruz, Maria IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Díaz-Ramos, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; López-Guerrero, María del MarAutoridad Universidad de Málaga; Aranda-Garrido, Maria LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Martin-Valero, RocioAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Perez, AntoniaAutoridad Universidad de Málaga; Jimenez-Lara, Antonio JesusAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2015-07-28)
        It is essential for the university lecturers/professors to design new strategies that help students to acquire skills in the new framework of the European Higher Education Area. Furthermore, the assessment of the effectiveness ...
      • Predicting long-term disability in a sample of patientes with back pain: A 2-year prospective follow-up study 

        Esteve-Zarazaga, RosaAutoridad Universidad de Málaga; Ramirez-Maestre, Maria del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Bendayan, Rebecca; López-Martínez, Alicia EvaAutoridad Universidad de Málaga; Ruiz-Parraga, Gema TeresaAutoridad Universidad de Málaga; Serrano-Ibañez, Elena RocioAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2015-10-02)
        The predictive power of the Fear-Avoidance Model is well established although further research is needed on the sequential interrelationships among its variables and the role of resilient factors. This paper presents a ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA