JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Cano-Iglesias, María José"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-12 de 12

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Creation of a virtual museum as a learning tool in the teaching of the Manufacturing Engineering subject 

        Martin-Sanchez, Maria JesusAutoridad Universidad de Málaga; Martín-Fernández, Francisco de SalesAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga (MESIC2021, 2021)
        Teaching subjects such as Manufacturing Engineering requires the use of effective teaching tools, which help students in their learning process. While the traditional transmission model can be effective when teaching ...
      • Game of thrones to learn science. an experience with spanish pre-service science teachers 

        Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga; Hierrezuelo-Osorio, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga (2019-09-05)
        The most consumed media in Spain in 2018 was television, with fiction series being the favourite among young people. This work shows how this medium can be used as an educational resource in science education by studying ...
      • Identification of evidence by engineering undergraduates and pre-service science teachers in an argumentation activity 

        Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Blanco-López, ÁngelAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2019-09-05)
        Scientific argumentation is considered as one of the general competencies that engineering students must achieve. This paper analyses the capacity to identify evidence in an argumentation activity on characteristics of ...
      • Un juego de rol sobre el confinamiento para el desarrollo de una educación crítica en Secundaria 

        López-Fernández, María del MarAutoridad Universidad de Málaga; Hierrezuelo-Osorio, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Es necesario desarrollar en estudiantes de secundaria habilidades de pensamiento crítico que les permitan argumentar y tomar decisiones para trasformar su sociedad y lograr una mejor calidad de vida. Los problemas ...
      • Material 1. Programa formativo para desarrollo de pensamiento crítico en enseñanza de las ciencias y la tecnología. 

        Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Material sobre un programa formativo para el desarrollo de habilidades de pensamiento crítico en asignaturas de Enseñanza de las Ciencias y la Tecnología
      • Material 2. Desarrollo de pensamiento crítico en enseñanza de las ciencias y la tecnología. Caso del destornillador. 

        Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Material para desarrollo de habilidades de pensamiento crítico en asignaturas de Enseñanza de las Ciencias y la Tecnología
      • Material 3. Desarrollo de pensamiento crítico en enseñanza de las ciencias y la tecnología. Caso del cepillo de dientes. 

        Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Material para desarrollo de habilidades de pensamiento crítico en asignaturas de Enseñanza de las Ciencias y la Tecnología
      • Material 4. Desarrollo de pensamiento crítico en enseñanza de las ciencias y la tecnología. Microdebate sobre la fabricación de una escoba 

        Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2023)
      • Material 5. Desarrollo de pensamiento crítico en enseñanza de las ciencias y la tecnología. Microdebate sobre alimentos transgénicos 

        Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2023)
      • The new challenges of the manufacturing industry applying the norm ISO 45001:2018 

        Solano-Martos, José FranciscoAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; Cañero-Nieto, Juan MiguelAutoridad Universidad de Málaga (2019-07-15)
        The present work reflects the impact that the manufacturing industries must solve in the application of the ISO 45001: 2018 Standard on Occupational Health and Safety Management Systems. In such, a globalized market where ...
      • Promoting critical thinking skills through debates in engineering education. A case study on manufacturing. 

        Hierrezuelo-Osorio, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga; López-Fernández, María del MarAutoridad Universidad de Málaga; Franco-Mariscal, Antonio JoaquínAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Argumentation and decision-making are fundamental in the training of industrial engineers to effectively develop their critical thinking skills. Despite this, engineering education focuses on technical aspects that hardly ...
      • The Upper Bound Theorem in Forging Processes: Model of Triangular Rigid Zones on Parts with Horizontal Symmetry 

        Martín-Fernández, Francisco de SalesAutoridad Universidad de Málaga; Martin-Sanchez, Maria JesusAutoridad Universidad de Málaga; Cano-Iglesias, María JoséAutoridad Universidad de Málaga (Applied Sciences, 2020-12-31)
        This paper presents the analytical method capacity of the upper bound theorem, under modular approach, to extend its application possibilities. Traditionally, this method has been applied in forging processes, considering ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA