- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Martagón Vázquez, Virginia"
Mostrando ítems 1-9 de 9
-
A Disruptive Educational Project in Secondary Education. The Case of IES Cartagines.
Rivas-Flores, José Ignacio; Fernández-Torres, Pablo; Martagón Vázquez, Virginia; Moreno Parra, Jesús Javier; Márquez-García, María Jesús (2023)The project presented here arises from the new educational needs that emanate from the changes taking place in the social, cultural, political, and economic spheres. The boundaries of formal education, as it has been ... -
Conjugando discursos y praxis: una experiencia cooperativa entre alumnado,centros de prácticas y universidad
Pérez Del Río, Rocío; Calvo-León, Piedad; Martagón Vázquez, Virginia (2021-07-09)Esta experiencia surge de nuestros encuentros y preocupaciones. Somos tres profesoras universitarias noveles con una formación y un bagaje profesional diferente que confluimos en un espacio y tiempo trabajando para el ... -
Education, Disruption and Change. The Case of a Rural Middle School.
Cortés-González, Pablo; Leite-Méndez, Analía Elizabeth; Mañas-Olmo, Moisés Antonio; Calvo-León, Piedad; Martagón Vázquez, Virginia; González Alba, Blas[et al.] (2023)The research project arises from the new educational needs that emanate from what is called "knowmadic society" (Cobo, 2016), observing that the limits of formal education, as they have been understood until now, are being ... -
Ética, responsabilidad y trabajo colectivo en la investigación narrativa
Rivas-Flores, José Ignacio; Prados-Megías, Esther; Leite-Méndez, Analía Elizabeth; Cortés-González, Pablo; Márquez-García, María Jesús; Calvo-León, Piedad; Martagón Vázquez, Virginia; Acuña, Maia Milena[et al.] (Ludomedia, 2020-10-01)El grupo de investigación ProCIE, a lo largo de nuestra actividad investigadora y docente, hemos prestado atención especial a los aspectos personales y subjetivos implicados en las mismas. En este texto, mostramos la ... -
Factores Pedagógicos que Favorecen el Éxito Escolar en Estudiantes de Enseñanza Postobligatoria
Blanco-García, Nieves; Calvo-Garcia, Guadalupe; Caparrós-Martín, Ester; García-Gómez, Mª Soledad; García-Rojas, María Ángeles; Gómez Latorre, Rosa Inmaculada; Jimeno-Pérez, Manuela; Martagón Vázquez, Virginia; Molina-Galvan, Mª Dolores; Moreno-Egea, Laura; Rodríguez-Martínez, María del Carmen; Sierra-Nieto, José Eduardo; Alonso-del-Pozo, Ana[et al.] (2014-09-15)El foco del presente estudio ha sido el éxito escolar: la continuidad, la permanencia en el sistema educativo, lo cual implica transitar de forma adecuada por sus diversas etapas y modalidades formativas. En particular, ... -
Implications of COVID-19 on women workers in the service sector. A special focus on Spain
Toffanin, Tania; Galarza-Fernández, Emelina; Martagón Vázquez, Virginia; Rivas-Flores, José Ignacio (Transform! Europe network for alternative thinking and political dialogue, 2022)The spread of the SARS-CoV-2 virus and its devastating effects has brought to light the contradictions already present in our society. These include the gender gap and the low value placed on care work. In this contribution, ... -
Investigación Biográfico -narrativa y transformación
Rivas-Flores, José Ignacio; Leite-Méndez, Analía Elizabeth; Márquez-García, María Jesús; Calvo-León, Piedad; Martagón Vázquez, Virginia; Prados-Megías, Esther[et al.] (2019-07-26)El panel pretende presentar avances en la investigación biográfico-narrativa a partir de los proyectos que el grupo de investigación PROCIE, responsable de esta propuesta, está llevando a cabo. Especialmente nos interesa ... -
Involvement in Educational Transformation. Ethical-political Thought and Action in Initial Teachers´ Training
Márquez-García, María Jesús; Fernández-Torres, Pablo; Martagón Vázquez, Virginia; Moreno Parra, Jesús Javier (2021-09-06)This paper analyses the experience of teacher education students, in the subject “Educational Management of schools and institutions”, in Malaga University. These students collaborate voluntarily in schools carrying out ... -
Teachers' Narratives for the Liberation of the Identity of the Oppressor Teacher.
Fernández-Torres, Pablo; Calvo-León, Piedad; Martagón Vázquez, Virginia; Rivas-Flores, José Ignacio (2023)The study we are presenting shows an experience in which the teacher shares with the students a class diary that is mostly composed of personal reflective processes that happen during the subject. The context in which this ...