JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Megías-Robles, Alberto"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 31

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A systematic review of the neural bases of emotional intelligence. 

        Martín-Aguiar, Víctor; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto (2022-07-09)
        Aims. There has been an undeniable growing interest in Emotional Intelligence (EI) in recent years. Although it has important implications for our social and personal life, little is known about the brain bases that underlie ...
      • Análisis de la relación entre los rasgos psicopáticos y la inteligencia emocional como habilidad 

        Gómez Leal, Raquel (UMA Editorial, 2021-05-19)
        Esta tesis doctoral tuvo como objetivo general realizar un análisis sobre la relación existente entre los rasgos psicopáticos y la inteligencia emocional (IE). Los hallazgos previos han mostrado evidencias suficientes sobre ...
      • Análisis de los factores personales que predicen el comportamiento agresivo 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-06)
        Introducción: El estudio de la agresividad juega un papel muy importante tanto en la psicología como en la salud pública en general, debido a las potenciales consecuencias que pueden producirse en víctimas y en agresores. ...
      • Are psychopaths emotionally intelligent? 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel (2017-12-12)
        Psychopathy is a serious personality disorder, characterized by proneness to low anxiety, egocentricity, failure to form close emotional bonds, superficial charm and dishonesty, that has very negative consequences for ...
      • The association between parental education and aggression in children: a moderated-mediation model for inhibitory control and gender 

        Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-12)
        Introduction. Aggression is a highly prevalent behavior in children that is related to negative consequences such as psychosocial behaviors, depression, anxiety and sleeping problems, among others. Given their negative ...
      • Comportamiento agresivo: factores protectores y de riesgo 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Vega, Juan Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-06-20)
        La agresividad es considerada un problema de gran relevancia para la sociedad, debido a las consecuencias adversas que se generan tanto en las víctimas como en los propios agresores. Como resultado, las investigaciones en ...
      • Dark triad and depression: The moderating effect of gender 

        Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; García Fernández-Abascal, Enrique; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-09-04)
        The Dark Triad (DT) is composed of three closely related personality traits: Psychopathy, Narcissism, and Machiavellianism. These traits have been linked to emotional deficits. The aim of the current study was to explore ...
      • El desarrollo de la empatía cognitiva en la adultez: el papel moderador del nivel educativo 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Baron-Cohen, Simon; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2021)
        Introducción: el desarrollo de la inteligencia emocional y clásica a lo largo de los años muestra un patrón de U invertida. La disminución en estas habilidades debido al paso del tiempo puede frenarse gracias a la reserva ...
      • Differences between risk perception and risk-taking are related to impulsivity levels 

        Megías-Robles, Alberto; Cándido, Antonio; Maldonado, Alejandra; Baltruschat, Sabina Anna; Catena, Andrés (Elsevier, 2022-12)
        Background Although there is broad agreement that perceived risks determine risk-taking behavior, previous research has shown that this association may not be as straightforward as expected. The main objective of this ...
      • Does emotional intelligence have the same role in each risk behaviour? 

        Sánchez López, María Teresa; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto (2022)
        Introduction One of the most important factors that represents a threating both physical and psychological health in our lives is the individual’s risk behaviour. Though emotions exert a strong influence on risk ...
      • Does our cognitive empathy diminish with age? The moderator role of educational level 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Baron-Cohen, Simon[et al.] (2021)
        Introduction: The literature has demonstrated how the relationship between cognitive or emotional intelligence and age exhibits an inverted-U-shape and that this decline can be mitigated by an individual’s cognitive reserve ...
      • Emoción y Cognición. Jornada de constitución de la Red Andaluza de Investigación en Drogodependencias y Adicciones. 

        Megías-Robles, Alberto; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017)
        El grupo de investigación Emoción y Cognición de la Universidad de Málaga presenta una amplia experiencia en el estudio de las adicciones, destacando la ejecución de dos proyectos de investigación concedidos por el Ministerio ...
      • Emotion regulation abilities predict differences between risk perception and risk-taking behavior. 

        Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2019-11-21)
        Although risk perception is a key factor predicting risk-taking behavior, there are situations where the level of perceived risk does not seem to correspond to the decision made (Mills et al. 2008). This phenomenon becomes ...
      • Emotional intelligence and hot and cool working memory capacity 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-11)
        Emotional Intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage our emotions and the emotions of others. EI, measured through performance-based ability models, seems to favour performance on hot tasks. ...
      • Emotional intelligence and performance in hot and cool cognitive processes 

        Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Megías-Robles, Alberto; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021-07-21)
        Objective. Emotional intelligence (EI) is the ability to perceive, use, understand and manage emotions. Although EI attempts to connect the concept of emotion and cognition, few studies have been conducted to this objective. ...
      • Emotional intelligence as a protective factor of risky driving and road accidents. 

        Megías-Robles, Alberto; Sánchez-López, María T.; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        Title: Emotional intelligence as a protective factor of risky driving and road accidents. Authors: Alberto Megías-Robles, María T. Sánchez-López, and Pablo Fernández-Berrocal Department of Basic Psychology, Faculty of ...
      • How is Emotional Intelligence related to health risk behaviour? Sensitivity to Reward and Impulsivity as mediating factors 

        Sánchez-López, María T.; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto[et al.] (2022)
        Introduction Drug initiation, imprudent sexual relations, reckless driving, and alcohol abuse are common health-related risk behaviours in society. The literature has shown how such behaviours are often related to low ...
      • INEMOTION. Inteligencia emocional, herramienta educativa para el desarrollo de competencias claves. 

        Domínguez España, Ana Belén; Papotti, Ilaria; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga; Gómez Leal, Raquel; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Megías-Robles, Alberto; Faria, Luisa; Costa, Ana; Mountinho, Helena; Enea, Martina; Meli, Emanuela; D’Amico, Antonella; Geraci, Alessandro[et al.] (UMA Editorial, 2020-06-29)
        El conocimiento científico del siglo 21 nos aporta los argumentos y herramientas más efectivos necesarios para educar las habilidades emocionales y sociales, tanto en la infancia como en la adultez. Por tanto, educar las ...
      • Influence of emotional intelligence on performance in an emotionally Laden Cognitive Task: an ERP Study. 

        Megías-Robles, Alberto; Gutierrez-Cobo, Maria JoseAutoridad Universidad de Málaga; Gómez-Leal, Raquel; Cabello-Gonzalez, RosarioAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2017-12-11)
        A higher level of emotional intelligence (EI), understood as a greater ability to perceive, use, understand, and manage emotions, is associated with an increase in performance on emotionally laden cognitive tasks. The main ...
      • Influence of the sensitivity to reward and punishment on aggressive behaviour. 

        Megías-Robles, Alberto; Gómez-Leal, Raquel; Sánchez-López, María T.; Fernández-Berrocal, PabloAutoridad Universidad de Málaga (2021)
        Title: Influence of the sensitivity to reward and punishment on aggressive behaviour. Alberto Megías-Robles, Raquel Gómez-Leal, María T. Sánchez-López, and Pablo Fernández-Berrocal Department of Basic Psychology, ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA