JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Fernández-Rodríguez, Emilio"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-17 de 17

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Acutte effect of self-myofacial release with the golf ball technique in the sit-and-reach score 

        Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, Néstor; Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga (2019-04-09)
        Introduction Self-myofascial release (SMFR) is a type of myofascial release performed by the individual themselves rather than by a clinician, often using a tool. Acutely, SMFR seems to increase flexibility and reduce ...
      • Comparison of the effect of a Physical Education-Based Stretching Program applied during the Warm-Up, ColdDown and both periods on hamstring extensibility in Primary Schoolchildren. 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-14)
        Purpose. To compare the effects of a physical education-based stretching program applied during the warm-up, cold-down and both periods on hamstring extensibility in primary schoolchildren. Methods. A sample of 237 ...
      • COV-Health: Impact of confinement on the health status of universitu students 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, Néstor (2020-10-26)
        The general purpose of the CoV-Health study is to analyze the impact of confinement and the different phases of de-escalation on the psycho-physical and social status among university students. Possible correlations between ...
      • Differences according to modalities, distances and genders of how the triathletes carry their bicycles for the boxes during the first transition in the Spanish Championships 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga (2019-04-09)
        Introduction The purpose was to compare the proportion in the use (by elite or pro category) of the 4 types of hold-riding the bicycle during the transition between triathletes’ sex (men and women), distance or modality ...
      • Effects of a strength and stretching program, combined or Iisolated, on active flexibility in physical education setting. 

        Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga (2018-06-14)
        Purpose. To examine the effects of a two-session-per-week strength and stretching program on sit and reach score among high-school students in the physical education setting. Methods. A sample of 46 high-school students ...
      • Escuelas de Triatlon en la edad escolar: propuesta modelo de formación 

        Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Iglesias-Navarrete, Pablo (2013-12-10)
        INTRODUCCIÓN: Sólo a partir de 2005 se empiezan a crear en España Escuelas de Triatlón. Exceptuando a Lago (2002), no existen propuestas de modelos de formación que atiendan a criterios científicos. Se propone una guideline ...
      • Gamificación en Educación Física: efecto de la metodología M-Learning en la asimilación de contenidos 

        Benítez-Porres, JavierAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; López-Fernández, IvánAutoridad Universidad de Málaga (2019-02-23)
        Introducción: La inclusión de nuevas tecnologías en la metodología docente ha sido reconocida como fuente de motivación para el alumnado y profesorado. No obstante, el impacto del uso de la metodología Mobile Learning ...
      • Gender differences and age-related changes in performance at the duathlon world champions 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2017-11-24)
        Analyze the differences in performance between genders, and changes in performance in age group category at Short distance during the ITU Duathlon World Championships held between 2005 and 2016.
      • How triathletes hold-ride the bike through boxes during the first transition. A proposal of classification 

        Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; April-Cullimore, Jemma (2016-01-12)
        A proposal is submit for the classification referring to the way in which triathletes carry their bicycles into the boxes during the first transition. This area must be covered on foot carrying the bicycle next to you. The ...
      • How triathletes mount their bikes after first transition (T1). A proposal of classification 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga (2016-11-16)
        A proposal is submit for the classification referring to the different ways in which triathletes mount their bikes to start pedalling. This action happens at the end of the transition area (T1) after having gone across on ...
      • How triathletes mount their bikes after the t1. A proposal of classification 

        Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; April-Cullimore, Jemma (2016-01-14)
        A proposal was submitted for the classification referring to the different ways in which triathletes mount their bikes to start pedalling. Triathlon has been, and is being studied at length from different areas of expertise, ...
      • IMC y condición física en escolares de 6 a 8 años de edad 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, Néstor (2019-02-05)
        Los niveles de peso saludable y la condición física podrían ser factores de primer orden en el mantenimiento de la salud (He & Baker, 2004), por esta razón, el propósito de este estudio ha sido evaluar la posible relación ...
      • Impacto de una metodología gamificadora en estudiantes de Enseñanza Superior 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; López-Fernández, IvánAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Benítez-Porres, JavierAutoridad Universidad de Málaga (2019-02-05)
        En los últimos años se están incorporando nuevas metodologías educativas basadas en la innovación tecnológica, Mobile-Learning, pudiendo fomentar la participación activa de los estudiantes y el aprendizaje significativo ...
      • Motor behaviour of school childhood during recess school 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; González-Campos, Gloria (2016-11-16)
        Epidemiological and scientists studies are warning about level of overweight/obesity in our children's schools, and their possible influence on the health of these children along their lives. The combination of physical ...
      • Physical activity and emotional state during confinement in the COVID-19 pandemic 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Romero-Ramos, Néstor; González Suárez, Arnoldo José; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga (Montenegrin Journal of Sports Science and Medicine, 2022)
        Social isolation and generalized confinement in many countries has caused a decrease in physical activity (PA) and an increase in levels of stress, anxiety and depression. The objective of this work has been to evaluate ...
      • Physical activity and spatial use during school break times in children aged four 

        Romero-Ramos, ÓscarAutoridad Universidad de Málaga; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga; Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Gonzalez Campos, Gloria (2017-11-24)
        Analyze quantity of physical activity and use of space during school break times according to gender, in four-year-old pupils.
      • Una sesión semanal de estiramientos mejora la extensibilidad isquiosural en estudiantes de educación primaria 

        Merino-Marban, RafaelAutoridad Universidad de Málaga; Mayorga-Vega, DanielAutoridad Universidad de Málaga; Viciana, Jesus; Fernández-Rodríguez, EmilioAutoridad Universidad de Málaga (2013-11-28)
        INTRODUCCIÓN La flexibilidad es un componente de la condición física que ha sido ampliamente relacionada con la salud (Bouchard & Sheppard, 1994). Estudios previos ha encontrado mejoras significativas de la flexibilidad ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA