
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Gallego-Galán, Inmaculada"
Mostrando ítems 1-20 de 28
-
A multi-criteria, composite index methodology to measure the suitability of target markets for the hotel industry.
Gallego-Galán, Inmaculada; González-Rodríguez, Rosario; Font, Xavier (Elsevier, 2023)
This article presents a multi-criteria methodology to identify target markets for the hotel industry, based on objective and quantitative criteria from official statistical sources, using five dimensions: volume, evolution, ... -
Análisis de las compañías aéreas para la gestión de los destinos turísticos. El caso de Ryanair en Andalucía
Sesma Zinedine, Sofía (2022)El turismo y el transporte tienen un vínculo inseparable en el que, especialmente en el caso de los viajes internacionales, el avión es el medio de transporte más importante. En 1997, con la llegada de la desregulación del ... -
Balancing economic benefits and environmental costs: Introducing carbon footprint indicators in tourist market targeting.
Gallego-Galán, Inmaculada; Font, Xavier; Torres-Delgado, Anna (Elsevier, 2024-10-09)
We argue that governments’ decisions to target certain tourist markets must consider both benefits and costs. We design a composite indicator methodology to assess economic benefits, using six classic indicators of market ... -
Benefits of policy actor embeddedness for sustainable tourism indicators’ design: the case of Andalusia.
Moniche Bermejo, Ana María; Gallego-Galán, Inmaculada(Taylor & Francis, 2022-01-05)
To ensure effective management, tourism governments need tools that can measure tourism activities’ impacts on sustainable development. Systems of indicators are thus widely used in tourism sustainability management and ... -
Changes in air passenger demand as a result of the COVID-19 crisis: using Big Data to inform tourism policy.
Gallego-Galán, Inmaculada; Font, Xavier (Taylor & Francis, 2020-06-05)
This paper develops a methodology for the early detection of reactivation of tourist markets to help mitigate the effects of the COVID-19 crisis, using Skyscanner data on air passenger searches (>5,000 million) and picks ... -
Diseño de la investigación: cuestionario y muestra
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-14)
Presentación "Diseño de la investigación: cuestionario y muestra" de la asignatura Investigación de Mercados I del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
El ciclo de vida del producto
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-21)
Presentación "El ciclo de vida del producto" de la asignatura Gestión de Producto y Precio del Grado de Marketing e Investigación de mercados -
El consumidor como colectivo: el mercado
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-07)
Presentación "El consumidor como colectivo: el mercado" de la asignatura Comportamiento del Consumidor del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
El consumidor como individuo
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-07)
Presentación "El consumidor como individuo" de la asignatura Comportamiento del Consumidor del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
El consumidor en su entorno
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-07)
Presentación "El consumidor en su entorno" de la asignatura Comportamiento del Consumidor del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
El precio como variable de marketing
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-21)
Presentación "El precio como variable de marketing" de la asignatura Gestión de Producto y Precio del Grado de Marketing e Investigación de mercados -
El producto como variable de marketing
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-21)
Presentación "El producto como variable del marketing" de la asignatura Gestión de Producto y Precio del Grado de Marketing e Investigación de Mercados. -
Innovación de productos
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-21)
Presentación "Innovación de productos" de la asignatura Gestión de Producto y Precio del Grado de Marketing e Investigación de mercados -
International air travel attitude and travel planning lead times across 45 countries in response to the COVID-19 pandemic.
Gallego-Galán, Inmaculada; González-Rodríguez, Rosario; Font, Xavier (Elsevier, 2022-10)
This paper explores global differences in travel risk perception based on i) attitudes towards travel abroad, and ii) the time required to plan travel. Baseline data from 2019 is compared with data from 2020, the first ... -
La investigación cualitativa
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-14)
Presentación "La investigación cualitativa" de la asignatura Investigación de Mercados I del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
La investigación cuantitativa
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-14)
Presentación "La investigación cuantitativa" de la asignatura Investigación de Mercados I del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
La investigación de mercados
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-14)
Presentación "Investigación de Mercados" de la asignatura Investigación de Mercados I del Grado de Marketing e Investigación de Mercados -
La marca y otros atributos del producto
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-21)
Presentación "La marca y otros atributos del producto " de la asignatura Gestión de Producto y Precio del Grado de Marketing e Investigación de mercados -
La toma de decisiones de compra y consumo
Gallego-Galán, Inmaculada(2020-09-07)
Presentación "La toma de decisiones de compra y consumo" de la asignatura Comportamiento del Consumidor del Grado de Marketing e Investigación de Mercados