JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Gil-Rodríguez, Sara"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-8 de 8

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Environmental enrichment alleviates cognitive and psychomotor alterations and increases adult hippocampal neurogenesis in cocaine withdrawn mice 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Tezanos, Patricia; Cintado, Elisa; Vicente, Lucía; Sánchez-Salido, Lourdes; Gil-Rodríguez, Sara; Trejo-Pérez, José Luis; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Wiley, 2022-11-16)
        Cocaine is a widely used psychostimulant drug whose repeated exposure induces persistent cognitive/emotional dysregulation, which could be a predictor of relapse in users. However, there is scarce evidence on effective ...
      • Experiencia de uso de un cómic (“Arrugas”) como material didáctico en el aula universitaria. 

        García Borrego, Raúl; Requena-Ocaña, Nerea; Mañas-Padilla, María del Carmen; Castro Zavala, Adriana; Araos Gómez, Pedro Fernando; Gil-Rodríguez, Sara; Caramés-Tejedor, José MaríaAutoridad Universidad de Málaga; Ortega-Acosta, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Edelkraut, Lisa; Rivas-Herencia, EugenioAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2023)
        En la actualidad, existen pocas experiencias docentes que incorporen el cómic al entorno universitario. En este trabajo hemos explorado la utilidad de un cómic (“Arrugas”, de Paco Roca) para mejorar el proceso de ...
      • Persistent changes in exploration and hyperactivity coexist with cognitive impairment in mice withdrawn from chronic cocaine 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Ávila-Gámiz, Fabiola; Gil-Rodríguez, Sara; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Rodriguez-de-Fonseca, Fernando; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2021)
        Repeated cocaine exposure induces lasting neurobehavioral adaptations such as cognitive decline in animal models. However, persistent changes in spontaneous –unconditioned- motor and exploratory responses are scarcely ...
      • Persistent drug-associated memories coexist with hippocampal-dependent cognitive decline and altered adult hippocampal neurogenesis in mice withdrawn from cocaine. 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Sampedro-Piquero, Patricia; Ávila-Gámiz, Fabiola; Rodriguez-de-Fonseca, Fernando; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-10-01)
        Aims: Using a new animal model (‘chronic’ cocaine-induced conditioned place preference –CPP- paradigm), this work studied whether the long-term maintenance of cocaine-associated memories was concomitant to cognitive ...
      • Reduction of adult neurogenesis by temozolomide inhibits intrinsic preference for exploring complex objects in mice 

        Melgar-Locatelli, Sonia; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Vicente, Lucía; Gálvez-Callejón, Ana Mar; Rodríguez-Pérez, Celia; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2022)
        Intrinsic exploratory bias is an innate tendency to prefer certain types of stimuli or environments over others. For example, mice would genuinely spent more time exploring perceptually complex objects (i.e. with edges and ...
      • Sequential physical and cognitive training disrupts cocaine-context associations via multi-level stimulation of adult hippocampal neurogenesis 

        Ávila-Gámiz, Fabiola; Pérez-Cano, Ana M.; Pérez-Berlanga, José Manuel; Zambrana-Infantes, Emma N.; Mañas-Padilla, M. Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Tronel, Sophie; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Ladrón de Guevara-Miranda, David[et al.] (Elsevier, 2025-01-10)
        Cocaine-related contextual cues are a recurrent source of craving and relapse. Extinction of cue-driven cocaine seeking remains a clinical challenge, and the search for adjuvants is ongoing. In this regard, combining ...
      • Temozolomide treatment inhibits spontaneous motivation for exploring a complex object in mice: a potential role of adult hippocampal neurogenesis in ‘curiosity’. 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Melgar-Locatelli, Sonia; Vicente, Lucía; Gil-Rodríguez, Sara; Rivera, Patricia; Rodríguez-Pérez, Celia; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Wiley, 2022-12-14)
        Intrinsic exploratory biases are an innate motivation for exploring certain types of stimuli or environments over others, and they may be associated with cognitive, emotional, and even personality-like traits. However, ...
      • Training memory without aversion: Appetitive hole-board spatial learning increases adult hippocampal neurogenesis. 

        Sampedro-Piquero, Patricia; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Gavito, Ana L.; Cano-Pavón, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Pedraza-Benítez, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; García-Fernández, María; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-07-20)
        Learning experiences are potent modulators of adult hippocampal neurogenesis (AHN). However, the vast majority of findings on the learning-induced regulation of AHN derive from aversively-motivated tasks, mainly the ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA