• Desarrollo de un Bot Evolutivo Interactivo para Unreal Tournament 2004 

      Jiménez, José L.; Fernández-Leiva, Antonio José; Mora, Antonio M. (2015-02-09)
      En este trabajo se ha implementado un algoritmo genético interactivo en un bot para el juego Unreal Tournament 2004, utilizando como base un bot que se definió anteriormente modelando el conocimiento de un jugador experto. ...
    • Evolutionary Interactive Bot for the FPS Unreal Tournament 2004 

      Jiménez, José L.; Mora, Antonio M.; Fernández-Leiva, Antonio José (2015-06-18)
      This paper presents an interactive genetic algorithm for generating a human-like autonomous player (bot) for the game Unreal Tournament 2004. It is based on a bot modelled from the knowledge of an expert human player. ...
    • Optimising Humanness: Designing the best human-like Bot for Unreal Tournament 2004 

      Mora, Antonio M.; Gutiérrez-Rodríguez, Álvaro; Fernández-Leiva, Antonio José (Springer-Verlag, 2017)
      This paper presents multiple hybridizations of the two best bots on the BotPrize 2014 competition, which sought for the best humanlike bot playing the First Person Shooter game Unreal Tournament 2004. To this aim the ...