
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "González Sodis, José Luis"
Mostrando ítems 1-5 de 5
-
Emotional intelligence, motivation and learning strategies: The SSREI and MSLQ-SF questionnaires.
Coronado-Maldonado, Isabel; Díaz-Muñoz, Rocío
; González Sodis, José Luis (Team, 2025-03)
Purpose: The influence of a good management of Emotional Intelligence (EI) on personal attitude shows a motivational impact that allows better results in any field, work, social or personal. This study analyzes EI and ... -
Estrategias pedagógicas con TIC en contextos educativos vulnerables: Repercusiones en la pandemia y proyecciones de futuro
Alcalá-del-Olmo-Fernández, María José; Santos-Villalba, María Jesús; González Sodis, José Luis; Leiva-Olivencia, Juan José
(Universidad de Sevilla. Grupo de Investigación Didáctica (HUM-390), 2024-01-07)
La pandemia por la COVID-19 desencadenó una serie de cambios en los ámbitos académico, social y económico acusado por la situación de Estado de Alarma. La educación fue uno de los espacios más afectados debido al cierre ... -
Estudio de la convivencia en un centro educativo concertado: análisis y propuestas pedagógicas para la implementación de la mediación escolar
González Sodis, José Luis (UMA Editorial, 2021-12-20)Tesis de con metodología mixta en donde se realiza un análisis cuantitativo del estudio a partir de un cuestionario validado de violencia escolar (CUVE3) sobre la percepción que tienen los estudiantes de ESO de conflictos ... -
Pedagogical conception of ICT conflicts in schools in the province of Malaga (Spain): A commitment to mediation.
González Sodis, José Luis; Leiva-Olivencia, Juan José; Matas-Terrón, Antonio
(Universidad Pablo de Olavide, 2022)
Unwanted behaviour using Information and Communication Technologies (ICT), generally with mobile phones, is a concern in schools in our country. In order to address this situation, new strategies are being developed and ... -
Resilience Strategies of Students in Highly Complex Educational Contexts: Opportunities for Inclusive Pedagogical Transformation
Santos-Villalba, María Jesús; Leiva-Olivencia, Juan José; González Sodis, José Luis; Alcalá-del-Olmo-Fernández, María José
(Education Sciences, 2024-03-03)
The COVID-19 pandemic had various effects on the social, personal and educational spheres that made it necessary to rethink how to respond to new emerging needs. In Spain, a massive closure of schools occurred, which led ...