
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "García-Pardo, Francisca"
Mostrando ítems 1-20 de 20
-
A Fuzzy Logic Based Approach to Measure the Principle of "Leaving no one Behind" on Multidimensional Poverty
In this paper we present a fuzzy multidimensional approach for the measurement of the ‘leaving no one behind’ principle underlying the Sustainable Development Goals (SDGs) in European countries. In particular, we consider ... -
Análisis sobre el desarrollo de destrezas en una experiencia educativa con Facebook utilizando lógica difusa
Martin-Gamez, Carolina; García-Pardo, Francisca
(2017-11-07)
Hoy en día los espacios de aprendizaje en Educación Superior requieren una nueva configuración en el que se introduzcan nuevos enfoques metodológicos que se adapten a las exigencias sociales del alumnado, y den un ... -
Assesing individual income growth with relative concerns.
This paper addresses the assessment of individual income growth providing a framework in which each individual accounts for own income growth and for the growth of each individual’s reference group. We take as a starting ... -
Conexiones de Galois y técnicas de tratamiento de la información
García-Pardo, Francisca(Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2016)
En el ámbito de las estructuras ordenadas, Ø. Ore introdujo en 1944 el concepto de conexión de Galois como un par de funciones antítonas entre dos conjuntos parcialmente ordenados, generalizando así la teoría de polaridades ... -
Fuzzy Adjunctions revisited
Cabrera, Inma P.; Cordero-Ortega, Pablo; De Baets, Bernard; García-Pardo, Francisca
; Ojeda-Aciego, Manuel
(2016-05-30)
En este trabajo se intenta obtener la noción de adjunción más débil entre estructuras difusas. Este trabajo continúa la línea de investigación en el estudio y construcción d adjunciones que han realizado los autores en ... -
How Much Are Individuals Left Behind in Central and Eastern Compared to Western European Countries? A Fuzzy Comparative Analysis.
This paper examines the extent to which individuals of Central and Eastern European (CEE) countries are left behind compared to individuals from Western European (WE) countries based on a fuzzy approach applied to a ... -
How much are Individuals Left Behind in Central and Eastern Europe after Three Decades of Capitalism? A Comparative Analysis with Western Europe
This study examines the extent to which individuals of Central and Eastern European (CEE) countries are left behind compared to individuals from Western European (WE) countries based on a fuzzy approach applied to a ... -
La perspectiva de género en el aula de matemáticas: un reto para la formación del profesorado
Sánchez-Cruzado, Cristina; Macías-García, Juan Antonio; Duarte Tosso, Isabel; Arnal Palacián, Mónica; Sánchez-Compaña, María Teresa
; García-Pardo, Francisca
[et al.] (2018-09-17)
Una educación matemática de calidad debe poner el énfasis en el carácter formativo que esta disciplina puede aportar a la sociedad del siglo XXI, sociedad que necesita una ciudadanía capaz de adaptarse, dar respuesta y ... -
Measuring the extent to which people is 'left behind' in multidimensional poverty in European countries
In this study we use a fuzzy approach to measure the degree to which an individual is left behind in terms of multidimensional poverty according to the AROPE framework in 2017 from a comparative European. We evince that ... -
Metodología clase invertida como alternativa para la educación matemática en la enseñanza universitaria
Este trabajo de investigación se ha realizado con los objetivos de conocer los resultados obtenidos tras haber implementado propuestas didácticas basadas en la metodología de Clase Invertida (Flipped Classroom) en distintas ... -
Multidimensional poverty in Europe: measuring the `leaving no one behind´ principle
In this paper we present a fuzzy multidimensional approach for the measurement of the `leaving no one behind' principle underlying the Sustainable Development Goals (SDGs) in European countries. In particular, we consider ... -
Necessary axioms and characterization of an index to measure the ‘Leave No One Behind’ principle
‘Leave no one behind’ has become an important principle of the entire 2030 Sustainable Development Agenda and the Sustainable Development Goals that brings inequality to the centre stage. Although a precise definition ... -
On the existence of right adjoints for surjective mappings between fuzzy structures.
Cabrera, Inma P.; Cordero-Ortega, Pablo; García-Pardo, Francisca
; Ojeda-Aciego, Manuel
; De Baets, Bernard (National Research University Higher School of Economics, Russia, 2016)
En este trabajo los autores continúan su estudio de la caracterización de la existencia de adjunciones (conexiones de Galois isótonas) cuyo codominio no está dotado de estructura en principio. En este artículo se considera ... -
On the notion of fuzzy adjunctions between fuzzy orders
Las adjunciones (también denominadas conexiones de Galois isótonas) entre dos estructuras matemáticas proporcionan una manera de conectar ambas teorías que permite compartir las ventajas de ambas. Hay varios resultados en ... -
Teleological structure of scientific and mathematical education
Macías-García, Juan Antonio; Martin-Gamez, Carolina; González-Mari, José Luis
; García-Pardo, Francisca
(2018-04-17)
One of the main educational objectives in the current Spanish curricula is to develop mathematical and scientific competences, understood as the set of skills and abilities needed to apply Mathematics and Science in ... -
The distribution of the left behind individuals in EU countries: Central and Eastern countries vs Western countries
This paper examines the differences in the extent individuals are left behind across the EU between Central and Eastern European (CEE) –former countries with non-democratic regimes and centrally planned economies – and ...