JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Giménez-de-la-Peña, Almudena"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-8 de 8

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • A supplemental computer-assisted intervention to prevent early reading difficulties in Spanish learners: a randomised controlled trial. 

        Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Bordoy Castro, Soraya; Sánchez, Auxiliadora; Sopena, Josep (2016-09-26)
        Difficulties implementing effective instruction for at-risk students arise from two challenges: evidence-based knowledge transfer and lack of economic resources. Computer-assisted programs can offer a suitable solution, ...
      • Complex network modelling of EEG band coupling in dyslexia: An exploratory analysis of auditory processing and diagnosis 

        Gallego-Molina, Nicolás J.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Martínez-Murcia, Francisco Jesús; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Formoso, Marco A. (Elsevier, 2022-01-05)
        Complex network analysis has an increasing relevance in the study of neurological disorders, enhancing the knowledge of brain’s structural and functional organization. Network structure and efficiency reveal different ...
      • Dyslexia Diagnosis by EEG Temporal and Spectral Descriptors: An Anomaly Detection Approach. 

        Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Martínez-Murcia, Francisco Jesús; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Ortega, Roberto; Ortega, Julio[et al.] (World Scientific, 2020-06-04)
        Diagnosis of learning difficulties is a challenging goal. There are huge number of factors involved in the evaluation procedure that present high variance among the population with the same difficulty. Diagnosis is usually ...
      • Evaluación de estudiantes universitarios con dificultades lectoras 

        López Pérez, Javier; López-Zamora, MiguelAutoridad Universidad de Málaga; López Rivas, Laura; Durán, Alba; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-10-10)
        Se está desarrollando un procedimiento para identificar a estudiantes universitarios con dificultades lectora. Se presenta el material inicial y los resultados preliminares.
      • Explainable Exploration of the Interplay between HRV Features and EEG Local Connectivity Patterns in Dyslexia. 

        Formoso Trigo, Marco A.; Gallego-Molina, Nicolás J.; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Rodríguez-Rodríguez, Ignacio; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga (2024-06-07)
        Heart Rate Variability (HRV) is a measure of the variation in time between successive heartbeats, reflecting the influence of the au- tonomic nervous system on the heart. It can provide insights into the bal- ance between ...
      • A multiple risk factor perspective and prediction of literacy acquisition and learning difficulties of Spanish children ages 3 -6 

        López-Pérez, Pedro J.; López-Zamora, MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez, Auxiliadora; Milani, Giada; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Munilla-Fajardo, JorgeAutoridad Universidad de Málaga; Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-10-10)
        Purpose: Investigating the predictive power of early linguistic and cognitive skills, and genetic risk on Spanish literacy acquisition and learning difficulties within a prevention-oriented RTI model. Method: Participants ...
      • A multiple risk factor perspective on the prediction of literacy acquisition and learning difficulties for Spanish children ages 4-6 and 5-7 

        Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga; Ortiz-García, AndrésAutoridad Universidad de Málaga; Cobo, Amparo; López-Zamora, MiguelAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez, Auxiliadora; López-Pérez, Javier[et al.] (2019-10-17)
        The goal or this research is to identify the tasks with the highest predictive power yusing a Multidimensional Longitudinal Approach within a prevention-oriented RtI model. The assessment of genetic family risk, early ...
      • Teachers’ Opinions about the Teaching of Reading in Spain. 

        Giménez-de-la-Peña, AlmudenaAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez, Auxiliadora; Flores, Amanda; Luque-Vilaseca, Juan LuisAutoridad Universidad de Málaga (Colegio Oficial de la Psicología de Madrid, 2023)
        Investigaciones anteriores han señalado qué habilidades son necesarias para la adquisición de la lectura y qué métodos son eficaces para su enseñanza. Sin embargo, investigaciones recientes indican que los profesores ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA