- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Gómez-Luque, José Aurelio"
Mostrando ítems 1-13 de 13
-
Clinical simulation in an objective structured clinical examinations scenario active learning improved communication skills and assessment of psychopharmacology student of medicine degree.
Bellido-Estévez, Inmaculada; Blanco-Reina, Encarnación; Gómez-Luque, José Aurelio (20th WPA World Congress of Psychiatry, 2021-03-13)Objective: Objective Structured Clinical Examinations are versatile multipurpose evaluative tools utilized to assess health care professionals in a clinical setting including communication skills and ability to handle ... -
Does the resolving of clinical problems and doubts about medicines using WhatsApp by medicine and podiatry undergraduate students improve their learning and assessment?
Bellido-Estévez, Inmaculada; Guerrero-Orriach, José Luis; Blanco-Reina, Encarnación; Gómez-Luque, José Aurelio (2018-06-28)We aim to evaluate the impact of resolving clinical problems and doubts through WhatsApp in the learning of medicines used by undergraduate students on the Anaesthesia course and Pharmacology course of Medicine and Podiatry ... -
Efecto de Levosimendan sobre la función cardiaca y renal en el postoperatorio de cirugía cardiaca en pacientes con sindrome de bajo gasto
Navarro Arce, Isabel (UMA Editorial, 2017-01)El SBG postoperatorio es una complicación frecuente y grave en el postoperatorio de cirugía cardiaca, asociada a un aumento de la morbimortalidad. La disfunción renal perioperatoria es una de las complicaciones agudas ... -
Efecto organoprotector cardiaco y renal de los sensibilizadores del calcio en pacientes con síndrome de bajo gasto cardíaco durante el postoperatorio de cirugía cardíaca
Malo Manso, Alfredo (UMA Editorial, 2021-09)El Síndrome de Bajo Gasto cardiaco postoperatorio (SGC) es una frecuente complicación de la cirugía cardiaca con elevada mortalidad. En torno a un 30% de los casos se asocia a disfunción renal postoperatoria, que se relaciona ... -
El desarrollo y análisis de ECOEs mejoró las habilidades de comunicación, aprendizaje y evaluación de los estudiantes de Farmacología en el Grado de Podología.
Bellido-Estévez, Inmaculada; Blanco-Reina, Encarnación; Bellido Estévez, María Victoria; García-Arnés, Juan Antonio; Gómez-Luque, José Aurelio (2019-11-11)El desarrollo y análisis de ECOEs mejoró las habilidades de comunicación, aprendizaje y evaluación de los estudiantes de Farmacología en el Grado de Podología. Bellido Estevez I, Blanco Reina E, Bellido Estevez MV, ... -
Factores de riesgo cardiovascular en pacientes ancianos diabéticos que acuden a urgencias
Bellido-Estévez, Inmaculada; Gambero Pino, Laura; Blanco-Reina, Encarnación; Gómez-Luque, José Aurelio; Bellido Estévez, María Victoria (2019-07-08)OBJETIVO: Son escasas las evidencias clínicas disponibles sobre los factores de riesgo cardiovascular en los pacientes ancianos diabéticos. Nuestro objetivo fue determinar los principales factores de riesgo cardiovasculares ... -
Filmed clinical cases improved communication skills of student of Pharmacology in Podiatry degree
Bellido-Estévez, Inmaculada; Blanco-Reina, Encarnación; Marquez-Romero, Elisa Isabel; García-Arnés, Juan Antonio; De-Pablo-Molina, Juan; Gómez-Luque, José Aurelio[et al.] (2015-09-21)Solving clinical case by writing-report lacks of students sympathies and interest in many cases. Make a short film is a novelty that really like to the students and may improve their arguing and planning capacities and ... -
Flipped classroom based on objective structured clinical examinations analysis by undergraduate students of Pharmacology course from the Podiatry Degree improve their learning and assessment communication skills about medicines
Bellido-Estévez, Inmaculada; Blanco-Reina, Encarnación; Bellido Estévez, María Victoria; García-Arnés, Juan Antonio; Gómez-Luque, José Aurelio (2019-07-08)We aim to evaluate the impact of the individual and in-group analysis of OSCEs (filmed by other students) looking for correct and incorrect behaviours and contents in their learning of pharmacology. Summary of work and ... -
Manual de simulación clínica en especialidades médicas
Barroso González, Alejandro; Herrera Pérez, Iván M; Bellido-Estévez, Inmaculada; Prados Jiménez, María Luisa; Quesada Carrasco, Pilar; Prados Castillejo, José Antonio; Quesada Jiménez, Fermín; Maestro, J. Miguel; Martínez, Mª Carmen; Trujillo, Elena; Sánchez-Carrión, J. Manuel; Torres, Luis Miguel; Domínguez, Paula; González, Carolina; Guzmán, Yoelimar; De Lacy, F. Borja; Jiménez, Fidel; Katati, Majed J.; Sánchez, Néstor M.; Díaz, María; Gómez, Manuel; Sabonet-Morente, Lorena; Pedraza, Andrea Y.; Labrador, José Miguel; López Morcillo, Jesús; Quero, Florencio; Piedra, Inmaculada; Hernández, Francisco; Santaella, Ignacio; Díaz, José; García, Ignacio; Mora, José; Moreno, Antonio; Redondo Cerezo, Eduardo; Valenzuela Barranco, Manuel; Bañeras, Jordi; Gómez, Belén; Piñel, Lorena; Cabrera-César, Eva Belén; Carazo Barrios, Lina; Delgado, Virginia; Ortega, Esther; Esquivas, Elvira; Plaza, Eva; Velázquez, Eduardo; Blánquez, Ana Beatriz; Vázquez, Celia; Alomar, Pedro; Serrera, M. Ángeles; Pereira, Thais Cristina; Torres, Daniel; Ruíz, Juan D.; Rodríguez, Juan J.; Blanco-Reina, Encarnación; Gómez-Luque, José Aurelio; Martín Losilla, José; Díaz, Cristobal; Cases, Oriol; Ariza, Roberto; Martínez, Ginés[et al.] (2021)La enseñanza y formación en medicina necesita el uso de la simulación. Existen evidencias de su uso desde hace cientos de años, pero, en los últimos años se ha incrementado y diseminado. La simulación clínica está ... -
Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) improved communication skills of student of Pharmacology in Medicine and Podiatry degree.
Bellido-Estévez, Inmaculada; Blanco-Reina, Encarnación; Gómez-Luque, José Aurelio (7th European Congress of Pharmacology (EPHAR-2016), 2016)Objective Structured Clinical Examinations (OSCE) improved communication skills of student of Pharmacology in Medicine and Podiatry degree. Bellido I, Blanco E, Gomez-Luque A. D. Pharmacology and Clinical Therapeutic. ... -
Postoperative pain and morphine consumption after ultrasound-guided femoral and sciatic combined nerve block versus neurostimulation for femoral and sciatic combined nerve block or neurostimulation for femoral nerve block in primary elective total knee arthroplasty.
Bellido-Estévez, Inmaculada; Pérez-Millón, V.; Blanco-Reina, Encarnación; Gómez-Luque, José Aurelio (2017-07-04)Background and Aims: Total knee arthroplasty injuries are extremely painful and merit prompt attention to adequate postoperative analgesia. We aim to compare femoral and sciatic ultrasound-guided combined nerve block vs. ... -
Saturación regional cerebral de oxígeno y APOE4 en el déficit cognitivo postoperatorio en cirugía cardiaca
Aldana-Díaz, Eva María (UMA Editorial, 2016)La cirugía cardiaca mejora la calidad de vida y la supervivencia de los pacientes con patología cardiaca. No obstante, se ha descrito la existencia de déficits cognitivos tanto en el postoperatorio (DCPO) inmediato como ... -
The Impact of Student-designed Clinical Simulations in OSCE scenarios on the assessment score of Medicine Degree's Anaesthesia students and Podiatry Degree's Pharmacology students.
Bellido-Estévez, Inmaculada; Blanco-Reina, Encarnación; Bellido Estévez, María Victoria; Barroso González, Alejandro; Guerrero-Orriach, José Luis; Raigón Ponferrada, Aída; Gómez-Luque, José Aurelio[et al.] (2024)Objective: Determine the impact of Student-Designed Clinical Simulations in OSCE scenarios on the learning and assessment score of Anaesthesia students from Medicine Degree and Pharmacology students from Podiatry ...