
- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "De las Heras Pedrosa, Carlos"
Mostrando ítems 1-20 de 67
-
Análisis de la difusión de la investigación científica en Comunicación en las Universidades españolas
Martel-Casado, Telva (UMA Editorial, 2024)En la actualidad, hay una necesidad apremiante de mejorar la forma en que los resultados de la investigación científica son evaluados por las agencias de financiación, instituciones académicas y otros. De esta forma, de ... -
Análisis de las redes académicas y tendencias científicas de la comunicación en las universidades españolas
Martel-Casado, Telva; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos; Jambrino-Maldonado, Carmen
(Revista Prisma Social, 2018)
La producción científica en comunicación se ha incrementado en España en los últimos años, tal como señalan diversos estudios sobre la creación de grupos de investigación, redes de investigadores/as y tipologías de ... -
Análisis de sentimiento en imágenes: hacia un modelo predictivo de emociones para el desarrollo de campañas de comunicación mediante técnicas de inteligencia computacional
Sánchez-Núñez, Pablo (UMA Editorial, 2023-03)En la mayoría de las ocasiones, cuando un consumidor adquiere un producto, lo hace de una forma subjetiva donde la componente emocional juega un papel fundamental en el proceso de decisión. No se trata, pues, de una decisión ... -
Análisis de sitio web como plataforma central para la gestión de un destino inteligente. Caso Málaga
Martí Ricardo, Mercedes (2022)Los sitios web atractivos y eficaces de los DMO (Destination Management Organization) mejoran la imagen de los destinos turísticos. Son, sin duda, una herramienta de marketing efectiva para lograr una mayor competitividad ... -
Análisis del portal web de promocion turística y redes sociales de Visit Barcelona .
Ribera Pellicer, Andrea (2018)El presente Trabajo Fin de Master se basa en averiguar qué uso están haciendo las principales redes sociales y portal web oficial del destino de Barcelona; Visit Barcelona, con el fin de potenciar el buen posicionamiento ... -
Análisis histórico y evolución reciente del canal de distribución de publicaciones periódicas. Diseño de propuestas en procesos de gestión local
Gabilondo-García-del-Barco, Eduardo (Servicio de Publicaciones y Divulgación Científica, 2016)Desde comienzos del presente siglo XXI, la actividad empresarial de la distribución de la prensa y revistas han experimentado continuas transformaciones comerciales, organizativas y logísticas como consecuencia de los ... -
Analysis and study of hospital communication via social media from the patient perspective
De-las-Heras-Pedrosa, Carlos; Rando-Cueto, Dolores; Jambrino-Maldonado, Carmen
; Paniagua-Rojano, Francisco Javier
(Cogent, 2020)
Currently, the online interaction between citizens and hospitals is poor, as users believe that there are shortcomings that could be improved. This study analyzes patients’ opinions of the online communication strategies ... -
Bibliometric analysis and network mapping of the scientific literature on the influence of public relations on well-being and happiness.
Rando Cueto, Dolores; Núñez-Sánchez, José Manuel; Jambrino-Maldonado, Carmen
; Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(Universitat Autònoma de Barcelona., 2023)
Managing employees’ happiness and well-being as a business strategy offers positive outcomes for companies, as has been widely studied in the scientific literature. In the field of public relations, published studies address ... -
Bibliometric analysis and network mapping of the scientific literature on the influence of public relations on wellbeing and happiness
Rando-Cueto, Dolores; Núñez-Sánchez, José Manuel; Jambrino-Maldonado, Carmen
; Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(2022-05-26)
Gestionar la felicidad y el bienestar de los empleados como estrategia organizacional ofrece resultados positivos para las empresas, como ha sido ampliamente estudiado en la literatura científica. En el campo de las ... -
Bibliometric Analysis of International Scientific Production on the Management of Happiness and Well-Being in Organizations
Jambrino-Maldonado, Carmen; Rando-Cueto, Dolores; Núñez-Sánchez, José Manuel
; Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(IOAP-MPDI, 2022-06-22)
The interest of the scientific community and, consequently, the scientific production of topics on happiness and well-being at work, or the management of happiness in organizations, has been increasing over the years. ... -
Bibliometric Analysis of International Scientific Production on the Management of Happiness and Well-Being in Organizations
Núñez-Sánchez, José Manuel; Jambrino-Maldonado, Carmen
; Rando-Cueto, Dolores; Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(MDPI, 2022-06-24)
The interest of the scientific community and, consequently, the scientific production of topics on happiness and well-being at work, or the management of happiness in organizations, has been increasing over the years. ... -
Brand’s communications in COVID-19. Social role during and after lockdown
Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar; Jambrino-Maldonado, Carmen
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
; Frías Villegas, Noelia; Olivares Delgado, Fernando (Taylor & Francis, 2022-04-20)
The paper aims to identify the narrative communicative resources and messages spread by brands within the background of a global pandemic. This study compares two samples of advertising spots broadcast in Spain: one ... -
Calidad de los sitios web turísticos. La promoción turística de los países de la Unión Europea en sus páginas web
Candido da Silva, Maraisa (2018)Las últimas décadas se han caracterizado por la globalización y el creciente uso de las tecnologías. Internet se ha convertido en un componente esencial de la comunicación en todo el mundo en la que ha evolucionado de ... -
Closer to or further from the new normal? business approach through social media analysis
Sánchez-Iglesias, Patricia P.; Jambrino-Maldonado, Carmen; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
; Fernández-Díaz, Elena
(Elsevier/Cell Press, 2021-05)
The outbreak of COVID-19 has led to radical change in all social and economic spheres and, even today, the scope of the pandemic cannot be detailed. This unprecedent situation is challenging the global world but particularly ... -
Comunicación online de los museos europeos: análisis de las redes sociales como herramientas comunicativas.
Fernández García, Álvaro (2023)Este trabajo se centra en analizar los esfuerzos de comunicación realizados por los museos europeos más visitados en Europa. Se ha realizado una investigación sobre el contenido realizado en redes sociales, mediante una ... -
Conceptualizing Agile Branding: Dimensions and Antecedents for Managing Brands in a Dynamic Environment.
Pöhlmann, Michaela; Seitz, Jürgen; Jambrino-Maldonado, Carmen; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(MDPI, 2024-05-24)
Traditional branding approaches take too long to react to today’s dynamic environment. Agile branding offers a promising approach and might be the contemporary answer to the demands of our digitalized world. While ... -
COVID-19 study on sccientific articles in health communication: A science mapping analysis in Web of Science.
De-las-Heras-Pedrosa, Carlos; Jambrino-Maldonado, Carmen
; Rando-Cueto, Dolores; Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar
(MDPI, 2022-04-02)
The COVID-19 pandemic continues to cause a collapse in the health systems and economies of many countries around the world, after 2 years of struggle and with the number of cases still growing exponentially. Health ... -
Customer involvement in New Product Development: The case of New Technology-Based Firms (Nbts)
Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar; Jambrino-Maldonado, Carmen
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(2015-06-01)
This paper analyses the effects of consumer involvement in new product development (NPD) on innovation level. In recent times Open Innovation model is developing thanks to the positive effects in the results for enterprises ... -
Digital accessibility of smart cities - tourism for all and reducing inequalities: Tourism Agenda 2030
Fernández-Díaz, Elena; Jambrino-Maldonado, Carmen
; Iglesias-Sánchez, Patricia Pilar
; De-las-Heras-Pedrosa, Carlos
(Emerald, 2022-08-24)
Purpose: There is widespread agreement that the tourism sector should address the issue of sustainability. The purpose of this study is to analyze the digital accessibility of the cities awarded as European Capitals of ... -
Eficacia de la comunicación sanitaria vía redes sociales
Rando-Cueto, Dolores (UMA Editorial, 2021-03-19)La tesis doctoral “Eficacia de la comunicación sanitaria vía redes sociales” versa sobre la relación entre la actividad comunicativa gestionada por entidades sanitarias a través de redes sociales y su influencia sobre ...