JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Quintana-Orts, Cirenia Luz"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-20 de 52

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Apoyo a la autonomía por parte del profesorado universitario y su relación con el engagement académico: un estudio piloto en enseñanza de posgrado 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Sánchez-Álvarez, NicolásAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2020-12-15)
        La formación universitaria constituye uno de los motores del proyecto vital de las personas. En el contexto universitario, el comportamiento del profesorado es un factor clave para favorecer la motivación del estudiantado ...
      • El apoyo social percibido del profesorado y el grupo de iguales ante experiencias de ciberacoso entre adolescentes: ¿importa quién lo ofrece para proteger la satisfacción vital? 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2024)
        La investigación empírica sugiere que la exposición a las tecnologías conlleva riesgos como la experiencia de ciberacoso. Sufrir ciberacoso, a su vez, conduce a un mayor deterioro del bienestar psicosocial, incluyendo una ...
      • Beyond Cyberbullying: Investigating When and How Cybervictimization Predicts Suicidal Ideation. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Neto, Félix (Sage, 2020-04-29)
        Cybervictimization is a public health concern in adolescence. Victims of cyberbullying may present with important short- and long-term sequelae. Specifically, past research has demonstrated positive associations between ...
      • Beyond forgiveness and suicidal behaviour in adolescence: the moderating role of gender 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2017-07-24)
        With the development of positive psychology, forgiveness has received increasing attention among psychologists from different social science fields . Empirical evidences have suggested associations between forgiveness and ...
      • Bully-victims in bullying and cyberbullying: An analysis of school-level risk factors. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mora-Merchán, Joaquín A.; Muñoz-Fernández, Noelia; Del-Rey, Rosario (Springer Nature, 2023-10-16)
        Considering the increasing rates of bullying in adolescence, more empirical evidence on how multiple factors work together in relation to the bully-victim role is needed. This study aims to explore individual and perceived ...
      • Buscando mi mejor versión: El papel de la inteligencia emocional y la gratitud como recursos personales positivos de los futuros docentes 

        Mérida-López, Sergio; Sánchez-Álvarez, NicolásAutoridad Universidad de Málaga; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2020-12-16)
        Debido a las alarmantes tasas de abandono del profesorado novel, un creciente número de estudios han examinado los factores individuales que contribuyen a explicar los niveles de bienestar y motivación en el contexto ...
      • Cognitive emotion regulation strategies in adolescence: are there differences in traditional bullying roles? 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Sánchez-Álvarez, NicolásAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2019-09-19)
        The aim of this study was to identify differences in cognitive emotion regulation strategies regarding the involvement in traditional bullying (i.e. perpetrators, victims, bully-victims and non-involved). Participants were ...
      • ¿Cómo ser agradecido puede promover la plenitud? El papel del afrontamiento resiliente y la autoestima en la adolescencia. 

        Chamizo-Nieto, María Teresa; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Introducción: Desde la Psicología Positiva, existe un creciente interés en analizar qué factores pueden potenciar la plenitud en la adolescencia. Uno de los recursos que ha mostrado efectos beneficios sobre el bienestar y ...
      • Conectando emociones: los desafíos de los adolescentes en la era de las tecnologías. 

        Aragón, Marcos; López, Lucía; Montero, Martina; Vilaró, Andrea; Prieto-Vega, Samuel; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Chamizo-Nieto, María Teresa; Gómez-Hombrados, Jorge; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2024)
        Póster presentado en la jornada de clausura del proyecto ScienceIES 2024. En ellas el alumnado mostró un resumen de los aspectos trabajados a lo largo de las tres sesiones presenciales a las que asistieron para el desarrollo ...
      • Cuando ser hombre y emocionalmente inteligente puede ser una ventaja para ser feliz: un estudio de diferencias por sexos en muestras comunitarias 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (2014-09-25)
        Este trabajo examina las diferencias de sexo en regulación emocional felicidad subjetiva en una muestra comunitaria.Además se examinó el posible papel del sexo como modulador en la relación entre regulación emocional y ...
      • Dataset for: "In pursuit of job satisfaction and happiness: Testing the interactive contribution of emotion-regulation ability and workplace social support". 

        Mérida-López, Sergio; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        The present study focuses on the interplay of emotion-regulation ability and perceived workplace social support as predictors of job satisfaction and happiness in a Spanish multi-occupational sample. A total of 494 working ...
      • Dataset for: "Inteligencia emocional y apoyo social del profesorado: explorando cómo los recursos personales y sociales se asocian con la satisfacción laboral y con las intenciones de abandono docente". 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Hintsa, Taina; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Aunque investigaciones previas han indicado que las habilidades emocionales afectan sustancialmente al bienestar ocupacional y la motivación del profesorado, los estudios que examinan las posibles vías por las cuales la ...
      • Dataset for: "Knowing is half the battle: regulating and appraising emotions co-protect from suicidal ideation". 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Pekaar, Keri A.; Pineda-Galán, ConsolaciónAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        College students, particularly those in healthcare fields, face an elevated risk of suicidal ideation and depression. Therefore, it is essential to explore how both actual and perceived emotional resources may play a role ...
      • Dataset for: Understanding the role of emotion regulation strategies in cybervictimization and cyberaggression over time: It is basically your fault 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Chamizo-Nieto, María Teresa; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Adolescents involved in experiences of cybervictimization and cyberbullying are at increased risk of psychological maladjustment and ill-being. However, not all adolescents involved in cyberbullying roles experience ...
      • Dataset for: What bridges the gap between emotional intelligence and suicide risk in victims of bullying? A moderated mediation study. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Mérida-López, Sergio; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Background: Recent research has demonstrated that victims of bullying report serious problems, such as de- pression, which heighten the risk of suicide. Emotional intelligence (EI) has been increasingly recognized as a ...
      • Dataset_Cybervictimization_Forgiveness_Stress_Suicidal_ideation. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Neto, Félix (Universidad de Málaga, 2024-07-14)
        Cybervictimization is a public health concern in adolescence. Victims of cyberbullying may present with important short- and long-term sequelae. Specifically, past research has demonstrated positive associations between ...
      • Dataset_Cybervictimization_Humor_Suicidal_Ideation 

        Gómez García, Lucía; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-10-16)
        The use of ICTs has increased in recent years, and with it, the rates of cyberbullying. This stressful event triggers psychological distress, which can lead adolescents to suicidal ideation. In the last decade, self-defeating ...
      • Dataset_EI_Bully_Cyber_Dark_Triad_Moral_Disengagement. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Chamizo-Nieto, María Teresa; Mérida-López, Sergio; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-07-10)
        The current study examined the roles of dark triad traits, general moral disengagement, and facets of emotional intelligence in bullying and cyberbullying behaviors. A sample of 1,146 (580 girls) adolescents (Mage = 14.19; ...
      • Dataset_EI_Family_School in Cyberbullying roles. 

        Quintana-Orts, Cirenia Luz; Mérida-López, Sergio; Gómez-Hombrados, Jorge; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-05-03)
        This research explored the relationship between family and school factors, emotional intelligence facets, and cyberbullying roles in a sample of 2,883 adolescents (aged 12–18; M = 14.11, SD = 1.42). Findings from logistic ...
      • Dataset_resilient_coping. 

        Mérida-López, Sergio; Quintana-Orts, Cirenia Luz; Rey-Peña, LourdesAutoridad Universidad de Málaga; Extremera-Pacheco, NatalioAutoridad Universidad de Málaga (Universidad de Málaga, 2024-12-04)
        La inteligencia emocional (IE) y el afrontamiento resiliente (AR) han mostrado influencias positivas en el compromiso ocupacional (CO). Considerando la falta de estudios en esta línea, el presente trabajo examina el rol ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA