JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Hernández-Martos, Jacobo"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-5 de 5

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Engagement in Transformational Leadership by Teachers Influences the Levels of Self-Esteem, Motor Self-Efficacy, Enjoyment, and Intention to Be Active in Physical Education Students. 

        Sánchez-García, Carolina; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Martos, Jacobo; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2024-07-15)
        In the school context, the teacher–student interaction style plays a pivotal role in ensuring optimal adolescent functioning. Over recent years, the significance of transformational teacher leadership in fostering student ...
      • Examination of associations across transformational teacher leadership, motivational orientation, enjoyment, and boredom in physical education students. 

        Hernández-Martos, Jacobo; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga; Monteiro, Diogo; Franquelo, María Auxiliadora; Pérez-López, Rocío; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Sage, 2024-05-01)
        Previous research has highlighted positive associations between teacher transformational leadership and student enjoyment in school. However, there is a dearth of evidence regarding the mediating effect that motivational ...
      • Influencia de la autoestima en las relaciones entre el liderazgo transformacional con la satisfacción en la Educación Física escolar y la autoeficacia motriz 

        Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Martos, Jacobo; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga (Sociedad Científica Española de Psicología Social, 2022)
        Esta investigación pretende determinar las asociaciones entre liderazgo transformacional del profesor con la satisfacción o el aburrimiento en las clases de Educación Física, en la etapa de secundaria, y con su percepción ...
      • Motivational Orientation, Boredom and Fun in Physical Education: The Mediation Role of Self-Esteem and Motor Self-Efficacy 

        Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Martos, Jacobo; Monteiro, Diogo; Pérez-López, Rocío; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Sage, 2024-03-28)
        Adolescents who enjoy physical education (PE) classes are more likely to be active during out-of-school hours. Similarly, achievement goal theory suggests that task-oriented motivation is associated with higher levels of ...
      • Transformational Teacher Leadership and Physical Education Students' Intention to be Active: The Mediating Roles of Motor Self-Efficacy and Enjoyment. 

        Sánchez-García, Carolina; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Martos, Jacobo; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga (Sage, 2025-01-09)
        Our aim in this study was to re-analyze the relationships between teachers’ transformational leadership style and PE students’ intentions to be active, while also examining the roles of motor self-efficacy and enjoyment ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA