- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Palacios-Gálvez, María Soledad"
Mostrando ítems 1-7 de 7
-
Ágora infantil: un programa de participación infantil en las escueldas
García-Leiva, Patricia; Palacios-Gálvez, María Soledad; Domínguez-Fuentes, Juan Manuel; Morales-Maente, Elena; Rodríguez-Pascual, Iván; Hombrados-Mendieta, Isabel[et al.] (2017-05-16)Ágora Infantil es un programa de participación donde los chicos y chicas deciden en qué invertir los recursos económicos que el Ayuntamiento pone a su disposición. Se desarrolla en las aulas, y gracias al mismo sus ... -
Deliberation, Polarization, and Emotion: A Deliberative Process about Climate Change with Young Participants
Montenegro Brasileiro, Juliana; García-Leiva, Patricia; Palacios-Gálvez, María Soledad; Barros González, Marta (Springer, 2024)In light of the increase in democratic innovation processes in recent decades, there is ongoing debate as to whether deliberative participation reduces levels of affective and issue-based political polarisation. This field ... -
Efectos psicosociales de la participación política infantil
Albornoz Manyoma, Nazly Guiselly (UMA Editorial, 2024)A partir del reconocimiento del derecho de niños, niñas y adolescentes (NNA) a participar en la esfera pública han surgido diversas experiencias democráticas, sin embargo, no son muchos los procesos democráticos que se han ... -
Empowering children in politics: evaluating a participative democratic programme
Palacios-Gálvez, María Soledad; García-Leiva, Patricia; Domínguez-Fuentes, Juan Manuel; Morales-Marente, Elena; Rodríguez-Pascual, Iván; Hombrados-Mendieta, Isabel[et al.] (2017-07-07)The objective of this study was to evaluate a participative democracy programme called Ágora infantil, carried out with students between the ages of 10 and 12. As in participatory budgets, the process is based on the ... -
Hey children! Do you feel listened by your politicians? Evaluating a participative democratic programme
Morales-Marente, Elena; García-Leiva, Patricia; Palacios-Gálvez, María Soledad; Domínguez-Fuentes, Juan Manuel; Rodríguez-Pascual, Iván; Hombrados-Mendieta, Isabel[et al.] (2017-07-07)The objective of this study was to evaluate a participative democracy programme called Ágora infantil, carried out with students between the ages of 10 and 12. As in participatory budgets, the process is based on the ... -
Instrumento de evaluación del programa de democracia participativa Ágora infantil
García-Leiva, Patricia; Palacios-Gálvez, María Soledad; Morales Marente, Elena; Martos-Méndez, María José; Rodríguez Pascual, Iván; Domínguez-Fuentes, Juan Manuel; Hombrados-Mendieta, Isabel[et al.] (2019-07-29)En el presente documento se detalla los instrumentos construidos para la evaluación del programa de democracia participativa Ágora Infantil (AI). Esta política es analiza para conocer sus efectos psicosociales por un equipo ... -
Longitudinal Study of the Psychosocial Effects of Political Participation by Children: the ‘Ágora Infantil’ Programme
Albornoz Manyoma, Nazly Guiselly; García-Leiva, Patricia; Palacios-Gálvez, María Soledad (Springer, 2021-07-22)The objective of this paper is to evaluate the efect of participation-based democratic innovations on psychological empowerment and group identifcation of children. To do so, it analyses the impact on the participants of ...