- RIUMA Principal
- Listar por autor
Listar por autor "Rodriguez-Robles, Cristina"
Mostrando ítems 1-10 de 10
-
Contributions and challengues of the Lesson Study to the training of future teachers at the University East Anglia, Norwich
This research aims to answer two questions What helps a LS to be sustained in practice in initial teacher education? And what pedagogical potential does it offer? It is a case study with a qualitative approach based at ... -
Crafting lesson studies in initial teacher training: challenges for academic tutoring
This paper presents the results of research on Lesson Study's potential to reconstruct student teachers' practical knowledge. It specifically focuses on a Lesson Study implemented as part of the subjects Practicum III and ... -
Creando ambientes de aprendizaje a través de las lesson study: una experiencia en la formación inicial de docentes de educación infantil
Peña-Trapero, Noemí; Servan-Núñez, María José; Rodriguez-Robles, Cristina; Soto-Gómez, Encarnación (2017-12-22)This paper will present the Lesson Study developed during the first year of the Infant Education Degree Course at Malaga University, as part of a coordinated project based on the subjects Didactics, Organisation, and ... -
Estudios de caso. El desarrollo de competencias en la formación inicial de docentes en Andalucía después de Bolonia (EEES). Facultad de Ciencias de la Educación (Universidad de Málaga)
Servan-Núñez, María José; Rodriguez-Robles, Cristina (Grupo de Investigación Repensar la Educación (HUM 311), 2023-05-14)Los hallazgos de esta investigación se recogen en diferentes informes que componen una mirada compleja y contrastada a la formación inicial de Andalucía en el Grado de Educación Infantil y Educación Primaria 10 años después ... -
Initial Teacher Training, Practical Knowledge and Lesson Study, a perfect trio. Case Study.
Rodriguez-Robles, Cristina; Soto-Gómez, Encarnación (2018-12-10)This paper focuses in analysing the possibility of reconstructing practical knowledge by incorporating Lesson Study (LS) in the Practicum III and the Final Dissertation in initial training for infant school teachers at ... -
Lesson study as a tool for rebuilding teachers' practical thinking: a bridge between espoused theories and theories-in-use
Peña-Trapero, Noemí; Pérez-Gómez, Ángel Ignacio; Soto-Gómez, Encarnación; Rodriguez-Robles, Cristina; Servan-Núñez, María José; Peña-Trapero, Noemí[et al.] (2017-12-22)This Lesson Study forms part of the research work carried out by the Spanish team, in order to analyse the potential of this professional teacher development methodology for the reconstruction of teachers' practical thinking. ... -
Lesson Study, Prácticum y Trabajo Fin de Grado: una lluvia de estímulos para el conocimiento práctico del futuro profesorado
Rodriguez-Robles, Cristina (UMA Editorial, 2023)Esta Tesis opta por la modalidad de compendio de publicaciones y pretende la Mención Internacional. Cuenta con la ayuda FPU15/07051 y se sitúa en el proyecto I+D (EDU 2017-86082-p). Las emergentes investigaciones ... -
No es cuestión de rosa o azul es cuestión de género.
Este proyecto se desarrolla en la asignatura de "Hacia una Educación Inclusiva" del grado de Educación Infantil de la Universidad de Málaga. Y parte del interés por diseñar contextos educativos que faciliten la alfabetización ... -
El portafolio
Servan-Núñez, María José; Soto-Gómez, Encarnación; Peña-Trapero, Noemí; Rodriguez-Robles, Cristina (2024)Este libro es una guía sobre el portafolio, con una doble función. Por un lado, puede ser usado por docentes interesados en introducir el portafolio en sus clases como material de trabajo con su alumnado. Por otro lado, ... -
Reconstructing the Image of Teacher in Lesson Study
Servan-Núñez, María José; Rodriguez-Robles, Cristina (2019-09-10)This paper presents the results of research on Lesson Study's potential to reconstruct student teachers' practical knowledge. It focuses specifically on a Lesson Study implemented as part of the subjects Practicum III and ...