JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Sánchez-García, Carolina"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-6 de 6

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Empowering and disempowering climate generated by coaches is associated with negative coping control and attentional control in football players: The mediating role of self-confidence and competitive anxiety. 

        Domínguez González, José Antonio; Sánchez-García, Carolina; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga (Sage, 2024-08-12)
        The relationship between motivational climate and psychological sporting abilities could be influenced by levels of competitive anxiety and self-confidence. The purpose of this research was to explore the relationships ...
      • Engagement in Transformational Leadership by Teachers Influences the Levels of Self-Esteem, Motor Self-Efficacy, Enjoyment, and Intention to Be Active in Physical Education Students. 

        Sánchez-García, Carolina; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Martos, Jacobo; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2024-07-15)
        In the school context, the teacher–student interaction style plays a pivotal role in ensuring optimal adolescent functioning. Over recent years, the significance of transformational teacher leadership in fostering student ...
      • MenPas 1.0: plataforma online de evaluación psicosocial. 

        Sánchez-García, Carolina; Pérez-Romero, Nuria; Quiñones Rodríguez, Yarisel; González Ruiz, Sergio Luis; Pastrana-Brincones, José LuisAutoridad Universidad de Málaga; Enríquez Molina, Rocío del Pilar; García-rabaneda, José Antonio; Sánchez Izquierdo, María; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Colegio Oficial de Psicología de Andalucía Occidental, 2023-02-09)
        El uso de instrumentos informatizados y en línea se ha incrementado notablemente en las últimas décadas. Sucesos como la COVID-19 han influido en la consolidación de su uso, siendo herramientas de trabajo muy útiles para ...
      • Relaciones del Liderazgo Transformacional del Profesor con la Autoestima, la Autoeficacia Motriz, el Disfrute y la Intención de ser Activo en Estudiantes de Educación Física. 

        Sánchez-García, Carolina (UMA Editorial, 2025)
        Physical activity during adolescence promotes health and well-being by reducing stress, improving neurocognitive and emotional well-being, and fostering social skills. Adolescents often fail to meet recommended activity ...
      • The Online Assessment Tools of the MenPas 1.0 Platform, a Reliable and Sustainable Alternative for Psychosocial Research: A Literature Review 

        Pérez-Romero, Nuria; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga; Pastrana-Brincones, José LuisAutoridad Universidad de Málaga; Sánchez-García, Carolina; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (MDPI, 2023-11-14)
        New technologies have improved the efficiency and sustainability of psychosocial research. However, online assessment tools may differ from traditional paper-based ones in different domains. This study aims to provide an ...
      • Transformational Teacher Leadership and Physical Education Students' Intention to be Active: The Mediating Roles of Motor Self-Efficacy and Enjoyment. 

        Sánchez-García, Carolina; Reigal-Garrido, Rafael EnriqueAutoridad Universidad de Málaga; Hernández-Martos, Jacobo; Hernández-Mendo, AntonioAutoridad Universidad de Málaga; Morales-Sánchez, Verónica OdiliaAutoridad Universidad de Málaga (Sage, 2025-01-09)
        Our aim in this study was to re-analyze the relationships between teachers’ transformational leadership style and PE students’ intentions to be active, while also examining the roles of motor self-efficacy and enjoyment ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA