JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "González-Sánchez, Guadalupe"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 1-9 de 9

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Carbon footprint savings from free fare public transport policies. The case of Marbella. 

        Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; González-Sánchez, Guadalupe; Olmo-Sánchez, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Solano-Martos, José FranciscoAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        One of the main goals of free fare public transport policy is to reduce car use by promoting other more sustainable modes of transport. The aim of this work is to develop a methodology that allows us to evaluate the carbon ...
      • Challenges and Strategies for Post-COVID-19 Gender Equity and Sustainable Mobility 

        González-Sánchez, Guadalupe; Olmo-Sánchez, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2021)
        The COVID-19 pandemic has forced countries around the world to take unprecedented measures to contain it. In particular, its impact on mobility has been enormous, causing a sudden decrease in the number of trips and changes ...
      • Comparativa de tecnologías de propulsión de sistemas de transporte público en España. 

        Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; González-Sánchez, Guadalupe; Pérez-Cerón, Pablo (DYNA, 2014-01)
        La actual preocupación por el medio ambiente, el agotamiento progresivo del petróleo y la incertidumbre de su precio ha generado una general concienciación hacia la necesidad de una movilidad más sostenible. Este artículo ...
      • Exploring determining factors of MaaS app use and its potential effects on mobility behavior: Keys to gender-sensitive planning and management 

        González-Sánchez, Guadalupe; Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; López, Elena; Aguilar, Iago (Elsevier, 2024)
        Mobility as a Service (MaaS) has become an emerging trend in transportation planning and management due to its potential to overcome the challenges of urban mobility toward the achievement of sustainable mobility goals. This ...
      • Keys to MaaS development. A qualitative approach based on the expectations of potential users. 

        González-Sánchez, Guadalupe; Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; Ávila-Giménez, Francisco José; Olmo-Sánchez, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2023)
        Mobility is undergoing a major transformation, driven by the development of new technologies applied to transportation and the emergence of new, more sustainable forms of travel. One of the emerging trends that is ...
      • Lesiones de tráfico y movilidad. Patrones de riesgo en Andalucía 

        González-Sánchez, Guadalupe (UMA Editorial, 2020-02-25)
        Cada año mueren aproximadamente 1,3 millones de personas en el mundo como consecuencia de los accidentes de tráfico. La identificación de grupos de alto riesgo de lesiones por accidente de tráfico (Road Traffic Injury - ...
      • Needs for International Benchmarking of Road Safety Management Based on Mobility Exposure Measures and Risk Patterns 

        González-Sánchez, Guadalupe; Olmo-Sánchez, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Bedmar, MarioAutoridad Universidad de Málaga; García-Rodríguez, AntonioAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2021)
        Each year, 1.35 million people worldwide die due to Road Traffic Injuries (RTI), highlighting the need for further research. The risk of RTI is usually estimated as the number of casualties divided by the level of exposure ...
      • Strategies for smart and sustainable transport from a gender perspective 

        González-Sánchez, Guadalupe; Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; Olmo-Sánchez, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga (2022)
        Mobility, and especially urban mobility, has changed drastically in recent times. This has been due, on the one hand, to the development and application of new technologies that have led to new modes of transport, fuels ...
      • Traffic Injury Risk Based on Mobility Patterns by Gender, Age, Mode of Transport and Type of Road 

        González-Sánchez, Guadalupe; Olmo-Sánchez, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Maeso-González, ElviraAutoridad Universidad de Málaga; Gutiérrez-Bedmar, MarioAutoridad Universidad de Málaga; García-Rodríguez, AntonioAutoridad Universidad de Málaga (MDPI, 2021)
        The role of gender and age in the risk of Road Traffic Injury (RTI) has not been fully explored and there are still significant gaps with regard to how environmental factors, such as road type, affect this relationship, ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA