JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Listar por autor 
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor
    •   RIUMA Principal
    • Listar por autor

    Listar por autor "Mañas-Padilla, María del Carmen"

    • 0-9
    • A
    • B
    • C
    • D
    • E
    • F
    • G
    • H
    • I
    • J
    • K
    • L
    • M
    • N
    • O
    • P
    • Q
    • R
    • S
    • T
    • U
    • V
    • W
    • X
    • Y
    • Z

    Ordenar por:

    Orden:

    Resultados:

    Mostrando ítems 21-36 de 36

    • título
    • fecha de publicación
    • fecha de envío
    • ascendente
    • descendente
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
      • Persistent changes in exploration and hyperactivity coexist with cognitive impairment in mice withdrawn from chronic cocaine 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Ávila-Gámiz, Fabiola; Gil-Rodríguez, Sara; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Rodriguez-de-Fonseca, Fernando; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2021)
        Repeated cocaine exposure induces lasting neurobehavioral adaptations such as cognitive decline in animal models. However, persistent changes in spontaneous –unconditioned- motor and exploratory responses are scarcely ...
      • Persistent drug-associated memories coexist with hippocampal-dependent cognitive decline and altered adult hippocampal neurogenesis in mice withdrawn from cocaine. 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Sampedro-Piquero, Patricia; Ávila-Gámiz, Fabiola; Rodriguez-de-Fonseca, Fernando; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2019-10-01)
        Aims: Using a new animal model (‘chronic’ cocaine-induced conditioned place preference –CPP- paradigm), this work studied whether the long-term maintenance of cocaine-associated memories was concomitant to cognitive ...
      • Plasma Concentrations of Lysophosphatidic Acid and Autotaxin in Abstinent Patients with Alcohol Use Disorder and Comorbid Liver Disease. 

        Flores-López, María; García-Marchena, Nuria; Pavón-Morón, Francisco Javier; Lara, Estrella; Porras Perales, Óscar; Araos, Pedro; Requena-Ocaña, Nerea; Torres-Galván, Sandra; Mañas-Padilla, María del Carmen; Rubio, Gabriel; Suárez-Pérez, JuanAutoridad Universidad de Málaga; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Rodriguez-de-Fonseca, Fernando; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga; García-Fernández, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; Serrano, Antonia[et al.] (2021-09-13)
        Lysophosphatidic acid (LPA) is an endogenous lysophospholipid and a bioactive lipid that is synthesized by the enzyme autotaxin (ATX). The ATX-LPA axis has been associated with cognitive dysfunction and inflammatory diseases, ...
      • ¿Podemos realizar una actividad de discusión grupal en un entorno virtual? 

        Edelkraut, Lisa; Mañas-Padilla, María del Carmen; Araos Gómez, Pedro Fernando; Pedraza-Benítez, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga (2021-11-20)
        Introducción. La adaptación de la docencia universitaria a los entornos virtuales, debido a la pandemia de la COVID-19, puede resultar más compleja en el caso de actividades que requieren una interacción dinámica entre ...
      • Proyecto 'Neuropsicoartes’ (Npsicoartes): una experiencia interdisciplinar de aprendizaje basado en proyectos. 

        Serrano-Ibáñez, Elena RocíoAutoridad Universidad de Málaga; Ortega-Acosta, SergioAutoridad Universidad de Málaga; Mañas-Padilla, María del Carmen; Castro-Zavala, Adriana; Rodríguez-Martínez, María del Carmen; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2023)
        Este capítulo de libro relata la experiencia docente del proyecto “Neuropsicoartes (Npsicoartes): mejorando la calidad de vida e integración social de las personas con daño cerebral adquirido”, financiado por la Universidad ...
      • Reduction of adult neurogenesis by temozolomide inhibits intrinsic preference for exploring complex objects in mice 

        Melgar-Locatelli, Sonia; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Vicente, Lucía; Gálvez-Callejón, Ana Mar; Rodríguez-Pérez, Celia; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2022)
        Intrinsic exploratory bias is an innate tendency to prefer certain types of stimuli or environments over others. For example, mice would genuinely spent more time exploring perceptually complex objects (i.e. with edges and ...
      • Remote memory of drug experiences coexists with cognitive decline and abnormal adult neurogenesis in an animal model of cocaine-altered cognition 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil Rodríguez, Sara; Sampedro-Piquero, Patricia; Ávila-Gámiz, Fabiola; Rodriguez-de-Fonseca, Fernando; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Wiley, 2021)
        Cocaine addiction is a chronic disorder in which the person loses control over drug use. The past memories of the stimuli associated with the drug are a relevant clinical problem, since they trigger compulsive drug seeking ...
      • Sex-Specific Variations in Spatial Reference Memory Acquisition: Insights from a Comprehensive Behavioral Test Battery in C57BL/6JRj Mice. 

        Melgar-Locatelli, Sonia; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gavito, Ana Luisa; Rivera, Patricia; Rodríguez-Pérez, Celia; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga; Castro-Zavala, Adriana[et al.] (2023)
        Sex differences in declarative memory are described in humans, revealing a female or a male advantage depending on the task. Specifically, spatial memory (i.e., spatial navigation) is typically most efficient in men. This ...
      • Spatial training in the Water Maze facilitates extinction and prevents reinstatement of cocaine-induced Conditioned Place Preference 

        Ávila-Gámiz, Fabiola; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil Rodríguez, Sara; Zambrana-Infantes, Emma; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Ladrón de Guevara-Miranda, David[et al.] (2021)
        Manipulation of adult hippocampal neurogenesis has been shown to affect the establishment of cocaine-context associations as well as extinction learning and reinstatement of these maladaptive memories. In this work, we ...
      • Systemic blockade of LPA1/3 lysophosphatidic acid receptors by ki16425 modulates the effects of ethanol on the brain and behavior 

        Sánchez-Marín, Laura; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Mañas-Padilla, María del Carmen; Alén, Francisco; Moreno-Fernández, Román D.; Díaz-Navarro, Caridad; Pérez-del Palacio, José; García-Fernández, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; Pedraza-Benítez, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; Pavón, Francisco Javier; Rodríguez de Fonseca, Fernando; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Serrano, Antonia; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2018-05-01)
        The systemic administration of lysophosphatidic acid (LPA) LPA1/3 receptor antagonists is a promising clinical tool for cancer, sclerosis and fibrosis-related diseases. Since LPA1 receptor-null mice engage in increased ...
      • Temozolomide treatment inhibits spontaneous motivation for exploring a complex object in mice: a potential role of adult hippocampal neurogenesis in ‘curiosity’. 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Melgar-Locatelli, Sonia; Vicente, Lucía; Gil-Rodríguez, Sara; Rivera, Patricia; Rodríguez-Pérez, Celia; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Wiley, 2022-12-14)
        Intrinsic exploratory biases are an innate motivation for exploring certain types of stimuli or environments over others, and they may be associated with cognitive, emotional, and even personality-like traits. However, ...
      • Training memory without aversion: Appetitive hole-board spatial learning increases adult hippocampal neurogenesis 

        Sampedro-Piquero, Patricia; Moreno-Fernández, Román D.; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil Rodríguez, Sara; Gavito, Ana L.; Pavón-Morón, Francisco Javier; Pedraza-Benítez, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; García-Fernández, María InmaculadaAutoridad Universidad de Málaga; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Elsevier, 2018)
        (AHN). However, the vast majority of findings on the learning-induced regulation of AHN derive from aversively-motivated tasks, mainly the water maze paradigm, in which stress is a confounding factor that affects the AHN ...
      • Training memory without aversion: Appetitive hole-board spatial learning increases adult hippocampal neurogenesis. 

        Sampedro-Piquero, Patricia; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil-Rodríguez, Sara; Gavito, Ana L.; Cano-Pavón, José ManuelAutoridad Universidad de Málaga; Pedraza-Benítez, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga; García-Fernández, María; Ladrón de Guevara-Miranda, David; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (2018-07-20)
        Learning experiences are potent modulators of adult hippocampal neurogenesis (AHN). However, the vast majority of findings on the learning-induced regulation of AHN derive from aversively-motivated tasks, mainly the ...
      • Valoración de la docencia virtual por el profesorado universitario durante la pandemia de la COVID-19 

        Mañas-Padilla, María del Carmen; Gil, Sara (DYKINSON, S.L., 2021)
        La actual situación sanitaria propiciada por la COVID-19 ha forzado un cambio en el método habitual de llevar a cabo la docencia en al ámbito universitario, pasando de impartir las clases de un formato presencial a un ...
      • Variables asociadas al Duelo Complicado tras una muerte traumática: Una revisión sistemática 

        Mañas-Padilla, María del Carmen (2017-04-05)
        El duelo es una experiencia humana universal, única y dolorosa que puede delimitarse en el tiempo, presenta una evolución previsiblemente favorable y requiere la necesidad de adaptación a la nueva situación. No obstante, ...
      • Where to place the rewards? Exploration bias in mice influences performance in the classic hole-board spatial memory test 

        Sampedro-Piquero, Patricia; Mañas-Padilla, María del Carmen; Ávila-Gámiz, Fabiola; Gil Rodríguez, Sara; Santín-Núñez, Luis JavierAutoridad Universidad de Málaga; Castilla-Ortega, María EstelaAutoridad Universidad de Málaga[et al.] (Springer, 2019)
        The classic hole-board paradigm (a square arena with 16 holes arranged equidistantly in a 4x4 pattern) assesses both exploration and spatial memory in rodents. For spatial memory training, food rewards are hidden in a fixed ...
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
         

         

        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
        REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA