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Listar por autor "Anaya-Sánchez, Rafael"
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Impact of virtual reality experiences on destination image and visit intentions: the moderating effects of immersion, destination familiarity and sickness
Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Emerald Insight, 2024)The aims of this study are to explore how the experience of “visiting” a destination in a virtual reality (VR) technology environment influences destination image and visit intentions and to evaluate the moderating effects ... -
Impacto de la estética y las emociones en la intención de reutilizar y en la compulsividad en el uso de aplicaciones de comida a domicilio.
Rejón-Guardia, Francisco; Anaya-Sánchez, Rafael; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Navarro Lucena, Fernando Jesús (2023)Las aplicaciones de comida a domicilio (FDA) han experimentado en los últimos años un auge sin precedentes en todo el mundo. Este estudio utiliza el marco de la teoría PAD para explorar el impacto del diseño estético y la ... -
Influencia de la experiencia de compra en las intenciones del consumidor en una tienda en realidad virtual.
Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Navarro Lucena, Fernando Jesús; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2023)La implementación de la realidad virtual en el comercio minorista está en crecimiento ya que ayuda a mejorar la experiencia de compra y el posicionamiento de las empresas. Su desarrollo requiere profundizar en el conocimiento ... -
La influencia del jugador de esports sobre su audiencia.
Serra-Bueno, Jorge; Aguilar-Illescas, Rocío; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael (XXXII Congreso Internacional de Marketing. Asociación Española de Marketing Académico y Profesional AEMARK., 2021)Los esports, o deportes electrónicos, son un medio de entretenimiento en pleno auge, con millones de aficionados por todo el mundo. En este contexto, los jugadores profesionales de esports destacan como auténticas celebridades, ... -
Investigación académica sobre la personalidad de la marca en la industria turística: Un análisis bibliométrico.
Desde el año 2006, el estudio de la personalidad de la marca o Brand Personality en la industria turística ha despertado un creciente interés en la comunidad científica. Sin embargo, pocos trabajos han tratado de resumir ... -
La generación del valor percibido en webs de intermediarios de viajes a través de la calidad del servicio
El turismo no ha sido indiferente a la revolución de la web social, permitiendo la aparición de nuevos intermediarios de viajes online (OTI). En este contexto, la entrega de la calidad del servicio a través del sitio web ... -
Las redes sociales y su influencia en la imagen del destino turístico y la intención de visita
Aguilar-Illescas, Rocío; Matas-Aragón, Natalia; Rojas-de-Gracia, María Mercedes; Anaya-Sánchez, Rafael (2019-09-18)Las páginas gestionadas por organismos turísticos oficiales en redes sociales se han posicionado como un canal importante para la creación de la imagen de un destino y la intención de visita del turista. Sin embargo, no ... -
Neurotourism Insights: Eye Tracking and Galvanic Analysis of Tourism Destination Brand Logos and AI Visuals
Calderón Fajardo, Víctor; Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Universidade do Algarve, 2024-05-01)This pioneering study explores the intersection between Neurotourism, defined as the integration of neurosciences in tourism, and the perception of tourism Brand Personality (BP) through the advanced use of psychophysiology ... -
Personalidad del destino turístico: efectos sobre la satisfacción, el amor y la recomendación
Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Calderón Fajardo, Víctor; Vallespín-Arán, María Luisa (2022-09)La fuerte competencia entre destinos turísticos lleva a sus gestores a buscar elementos que los diferencien de otros. La personalidad del destino ayuda a singularizar su marca, siendo fuente de vínculos emocionales y ... -
Service Robots and Waiters, such a good team!
Rejón-Guardia, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael (AIRSI2021 Technologies 4.0 in Tourism, Services & Marketing, 2021)The use of service robots is gaining popularity. It has been considered one of the most influential technological implementations in providing services in the restaurant business and hospitality (Tung and Law, 2017). This ... -
Smart city communication via social media: Analysing residents’ and visitors’ engagement.
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael; Morrison, Alastair M.; Coca-Stefaniak, Andres (2019-06-17)This research applies a unique conceptual model and methodology incorporating popularity, commitment, and virality to measure the social media engagement with residents and visitors of smart cities and how they communicate ... -
Social commerce website design, perceived value and loyalty behavior intentions: the moderating roles of gender, age and frequency of use.
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Aguilar-Illescas, Rocío; Anaya-Sánchez, Rafael; Liébana Cabanillas, Francisco (2021-02-12)Drawing on the stimulus-organism-response (SOR) framework, a model is tested that improves the understanding of customer loyalty toward social commerce websites. The results showed that: information and service quality are ... -
The customer retail app experience: Implications for customer loyalty
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Aguilar-Illescas, Rocío; Anaya-Sánchez, Rafael; Carvajal-Trujillo, Elena (Elsevier, 2021-12-09)Retailer mobile applications are one of the principal retail purchase and information search channels. Customer experience is key to retail app success. However, its dimensions and impact on retailer performance have ... -
Tourists behavior during their trip: How they use and offer recommendations?
Anaya-Sánchez, Rafael; Aguilar-Illescas, Rocío; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Alegret, Alejandro (2017-04-04)The rise of new technologies has changed the way tourists trust in eWOM to choose a restaurant. There is a growing use of opinion and price comparison websites, where opinions and ratings can be shared with other users. ... -
Understanding destination brand experience through data mining and machine learning
Calderón-Fajardo, Víctor; Anaya-Sánchez, Rafael; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Elsevier, 2024-02-03)This research formalises a new methodology to measure and analyse Destination Brand Experience, improving upon traditional approaches by offering greater objectivity and rigour. Adopting a case study approach, five distinct ... -
Uso de las redes sociales como instrumento de las Pymes para la generación de confianza
Aguilar-Illescas, Rocío; Fimia-Osuna, Íñigo; Anaya-Sánchez, Rafael; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2021-06-30)Objetivo: El objetivo de este trabajo es comprender cómo el uso que las pequeñas y medianas empresas (pymes) hacen de las redes sociales influye en la confianza del consumidor. Concretamente, se estudia como la reputación ... -
Virtual influencers: generation of trust, loyalty and purchase intentions
Anaya-Sánchez, Rafael; Mesas Ruiz, Carlota Aurora; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Japutra, Arnold (2022)The objective of this research is to explore the processes of the generation of trust and purchase intentions among followers of virtual influencers. During October and November 2021, an online survey was distributed among ... -
Web appendices - Exploring the antecedents of customers’ willingness to use service robots in restaurants.
In recent times researchers have begun to use several theories to explain how relationships develop between service robots and consumers, and to identify the reasons and motives consumers use these technologies. In this ...