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Listar por autor "Molinillo-Jiménez, Sebastián"
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How Chatbot Language Shapes Consumer Perceptions: The Role of Concreteness and Shared Competence.
Jiménez-Barreto, Jano; Rubio, Natalia; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Sage, 2023-07-02)In service settings, chatbots frequently are associated with substandard care, depersonalization, and linguistic misunderstandings. Drawing on assemblage theory (i.e., the examination of how heterogeneous parts, through ... -
Impact of perceived value on intention to use voice assistants: the moderating effects of personal innovativeness and experience.
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Rejón-Guardia, Francisco; Anaya-Sánchez, Rafael; Liébana Cabanillas, Francisco (Wiley, 2023)Voice assistants (VAs), such as Alexa, Siri and Google Assistant, are instruments increasingly used by consumers to perform daily tasks. The objectives of the present study are to examine the antecedents of consumers’ ... -
Impact of virtual reality experiences on destination image and visit intentions: the moderating effects of immersion, destination familiarity and sickness
Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Emerald Insight, 2024)The aims of this study are to explore how the experience of “visiting” a destination in a virtual reality (VR) technology environment influences destination image and visit intentions and to evaluate the moderating effects ... -
Impacto de la estética y las emociones en la intención de reutilizar y en la compulsividad en el uso de aplicaciones de comida a domicilio.
Rejón-Guardia, Francisco; Anaya-Sánchez, Rafael; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Navarro Lucena, Fernando Jesús (2023)Las aplicaciones de comida a domicilio (FDA) han experimentado en los últimos años un auge sin precedentes en todo el mundo. Este estudio utiliza el marco de la teoría PAD para explorar el impacto del diseño estético y la ... -
La influencia de la edad y el género sobre los determinantes de la adopción del smartphone para la planificación de viajes
Objetivo: Esta investigación analiza el comportamiento del turista ante la llegada de un nuevo canal de comercialización como es el canal móvil. Para ello, y con el objetivo de guiar a las empresas del sector en sus ... -
Influencia de la experiencia de compra en las intenciones del consumidor en una tienda en realidad virtual.
Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Navarro Lucena, Fernando Jesús; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2023)La implementación de la realidad virtual en el comercio minorista está en crecimiento ya que ayuda a mejorar la experiencia de compra y el posicionamiento de las empresas. Su desarrollo requiere profundizar en el conocimiento ... -
La influencia del jugador de esports sobre su audiencia.
Serra-Bueno, Jorge; Aguilar-Illescas, Rocío; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael (XXXII Congreso Internacional de Marketing. Asociación Española de Marketing Académico y Profesional AEMARK., 2021)Los esports, o deportes electrónicos, son un medio de entretenimiento en pleno auge, con millones de aficionados por todo el mundo. En este contexto, los jugadores profesionales de esports destacan como auténticas celebridades, ... -
Investigación académica sobre la personalidad de la marca en la industria turística: Un análisis bibliométrico.
Desde el año 2006, el estudio de la personalidad de la marca o Brand Personality en la industria turística ha despertado un creciente interés en la comunidad científica. Sin embargo, pocos trabajos han tratado de resumir ... -
La generación del valor percibido en webs de intermediarios de viajes a través de la calidad del servicio
El turismo no ha sido indiferente a la revolución de la web social, permitiendo la aparición de nuevos intermediarios de viajes online (OTI). En este contexto, la entrega de la calidad del servicio a través del sitio web ... -
Linking the online brand experience and brand credibility with tourists' behavioral intentions toward a destination.
Jiménez-Barreto, Jano; Rubio, Natalia; Campo, Sara; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Elsevier, 2020-03-03)Even though concepts such as brand experience and online brand credibility are critical in destination marketing strategies, there have been no previous studies that have analyzed their relationships and influence on ... -
Modelización de la rentabilidad bancaria mediante el uso de ecuaciones estructurales
Gémar Castillo, Pablo (UMA Editorial, 2022-02-08)Debido a la crisis económico-financiera que se inició en 2007, se produjo la quiebra de varios grandes bancos internacionales, y esto acabó afectando no solo al sistema financiero, sino a la actividad económica mundial. ... -
Neurotourism Insights: Eye Tracking and Galvanic Analysis of Tourism Destination Brand Logos and AI Visuals
Calderón Fajardo, Víctor; Anaya-Sánchez, Rafael; Rejón-Guardia, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Universidade do Algarve, 2024-05-01)This pioneering study explores the intersection between Neurotourism, defined as the integration of neurosciences in tourism, and the perception of tourism Brand Personality (BP) through the advanced use of psychophysiology ... -
Relationships between tourists and intelligent virtual assistants: promoting the love ties
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Correia Loureiro, Sandra Maria; Godinho Bilro, Ricardo; Japutra, Arnold (2020-09-15)The present working paper intends to explore how tourists and intelligent virtual assistants may relate to each other in order to create love ties. The following research objectives will be pursued: (i) exploring attachment ... -
Responsible and active brand personality: On the relationships with brand experience and key relationship constructs.
Japutra, Arnold; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2017-08-08)Brand personality is a key concept in marketing that can be used to create competitive differentiation. Two of the most relevant dimensions of brand personality for academics and practitioners are responsible and active. ... -
El reto de la banca electrónica: ¿Están los mayores a la altura? Un análisis empírico.
Liébana Cabanillas, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Zarco, Carmen; Cabrera-Sánchez, Juan Pedro (2023)El uso de la banca online se ha popularizado debido a razones comerciales y económicas por parte de las instituciones financieras. Con este cambio en el mercado, muchos bancos han eliminado servicios que antes se ofrecían ... -
The role of virtual reality in fostering brand experience on retail success
Japutra, Arnold; Molinillo-Jiménez, Sebastián (2020-09-15)The aim of the current study is to increase our understanding of the role of VR in shaping brand experience within the retailing context. Data was collected from a lab experiment. Participants were asked to imagine that ... -
Roles of Capabilities and Leader Characteristics in SME Digital Innovation
Budhathoki, Tribikram; Pera, Rebecca; Quinton, Sarah; Molinillo-Jiménez, Sebastián (Ribeiro Soriano, Domingo Enrique (Editor literario), 2016-03)Digital technology (viewed as the combination of information, computing, communication, and connectivity technology) is impacting on the marketplaces that SMEs operate in. Yet, little is understood about how these businesses ... -
Service Robots and Waiters, such a good team!
Rejón-Guardia, Francisco; Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael (AIRSI2021 Technologies 4.0 in Tourism, Services & Marketing, 2021)The use of service robots is gaining popularity. It has been considered one of the most influential technological implementations in providing services in the restaurant business and hospitality (Tung and Law, 2017). This ... -
Smart city communication via social media: Analysing residents’ and visitors’ engagement.
Molinillo-Jiménez, Sebastián; Anaya-Sánchez, Rafael; Morrison, Alastair M.; Coca-Stefaniak, Andres (2019-06-17)This research applies a unique conceptual model and methodology incorporating popularity, commitment, and virality to measure the social media engagement with residents and visitors of smart cities and how they communicate ... -
Smatphone user segmentation based on trust mobile payment
The role of trust in mobile payment has been examined in different studies due to its importance in understanding consumer behaviour in mobile transactions,. This investigation contributes with a segmentation and a ...