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Mostrando ítems 1-9 de 9
Tourists behavior during their trip: How they use and offer recommendations?
(2017-04-04)
The rise of new technologies has changed the way tourists trust in eWOM to choose a restaurant. There is a growing use of opinion and price comparison websites, where opinions and ratings can be shared with other users. ...
Estudio de la activación cerebral de los turistas ante la personalidad de los destinos turísticos.
(2023)
El objetivo de este estudio es conocer cuál es la activación cerebral del turista ante las diferentes dimensiones de la personalidad del destino, identificar si esa activación de regiones del cerebro difiere entre dimensiones ...
Relationships between tourists and intelligent virtual assistants: promoting the love ties
(2020-09-15)
The present working paper intends to explore how tourists and intelligent virtual assistants may relate to each other in order to create love ties. The following research objectives will be pursued: (i) exploring attachment ...
Service Robots and Waiters, such a good team!
(AIRSI2021 Technologies 4.0 in Tourism, Services & Marketing, 2021)
The use of service robots is gaining popularity. It has been considered one of the most influential technological implementations in providing services in the restaurant business and hospitality (Tung and Law, 2017). This ...
Confianza de los usuarios españoles en Airbnb y sus efectos en el apego y la posesión psicológica.
(XXXII Congreso Internacional de Marketing. Asociación Española de Marketing Académico y Profesional AEMARK., 2021)
La economía colaborativa ha modificado el comportamiento del turista al surgir plataformas que permiten intercambiar información y/o servicios. Entre ellas destaca Airbnb, empresa que permite a sus anfitriones ofrecer su ...
Investigación académica sobre la personalidad de la marca en la industria turística: Un análisis bibliométrico.
(2022-09)
Desde el año 2006, el estudio de la personalidad de la marca o Brand Personality en la industria turística ha despertado un creciente interés en la comunidad científica. Sin embargo, pocos trabajos han tratado de resumir ...
Understanding destination brand experience through data mining and machine learning
(Elsevier, 2024-02-03)
This research formalises a new methodology to measure and analyse Destination Brand Experience, improving upon traditional approaches by offering greater objectivity and rigour. Adopting a case study approach, five distinct ...
La generación del valor percibido en webs de intermediarios de viajes a través de la calidad del servicio
(2019-02-26)
El turismo no ha sido indiferente a la revolución de la web social, permitiendo la aparición de nuevos intermediarios de viajes online (OTI). En este contexto, la entrega de la calidad del servicio a través del sitio web ...
Building destination brand attachment: The role of cognitive, affective components and destination brand stereotypes
(2019-07-31)
This study aims to investigate the relationships between destination brand stereotypes and destination brand attachment. Two cognitive (i.e., destination brand awareness and perceived quality) and two affective (i.e., ideal ...