JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Learning Bayesian Networks for Student Modeling

    • Autor
      Millan-Valldeperas, EvaAutoridad Universidad de Málaga; Belmonte-Martinez, Maria VictoriaAutoridad Universidad de Málaga; Jiménez, Guiomar; Perez-de-la-Cruz-Molina, Jose LuisAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2015-07-03
    • Palabras clave
      Enseñanza asistida por ordenador
    • Resumen
      In the last decade, there has been a growing interest in using Bayesian Networks (BN) in the student modelling problem. This increased interest is probably due to the fact that BNs provide a sound methodology for this difficult task. In order to develop a Bayesian student model, it is necessary to define the structure (nodes and links) and the parameters. Usually the structure can be elicited with the help of human experts (teachers), but the difficulty of the problem of parameter specification is widely recognized in this and other domains. In the work presented here we have performed a set of experiments to compare the performance of two Bayesian Student Models, whose parameters have been specified by experts and learnt from data respectively. Results show that both models are able to provide reasonable estimations for knowledge variables in the student model, in spite of the small size of the dataset available for learning the parameters
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/10012
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    submission.pdf (1.418Mb)
    Colecciones
    • LCC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA