JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica de las Lenguas, las Artes y el Deporte - (DLAD)
    • DLAD - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica de las Lenguas, las Artes y el Deporte - (DLAD)
    • DLAD - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Teaching Style in Physical Education and Changes of Daily Physical Activity after One Academic Year in Adolescents: GEOS Study

    • Autor
      Martín-Sanz, Norma T.; López-Fernández, IvánAutoridad Universidad de Málaga; Chinchilla-Minguet, Jose LuisAutoridad Universidad de Málaga; Álvarez-Carnero, ElvisAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2015-07-13
    • Palabras clave
      Educación física para niños
    • Resumen
      Increased Moderate-Vigorous physical activity (MVPA) and reduced sedentary time (ST) are key factors for a healthy lifestyle during childhood and adolescence. Studies have suggested that schools may be effective resources to promote healthy habits (Sallis, McKenzie et al. 2012). Therefore, in PE, is important to assess how teachers use strategies and provide students tools to engage in PA with the purpose of reduce the risk of sedentary behavior and contribute to promotion MVPA habits for a healthy lifestyle (Lonsdale, C. et al., 2013). Many factors may be involved in the successful PE class to promote healthy out-school behaviors, as teaching styles (TS), learning styles, learning time, motivation and so on (Mosston, M. 1966). Regarding TS, there is a lack of knowledge about influence of the teaching style (TS) in the promotion of daily MVPA. It was our aim to observe the differences of total daily PA dimensions between two groups of adolescents who were taught during a whole academic year using reproducing (RK) or producing knowledge (PK) TSs.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/10069
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ChinchillaMinguet.pdf (55.61Kb)
    Colecciones
    • DLAD - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA