JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónPolítica institucional UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ingeniería de Comunicaciones - (IC)
    • IC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ingeniería de Comunicaciones - (IC)
    • IC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Music Learning Tools for Android Devices

    • Autor
      Herruzo Torrico, M. Luna; Barbancho-Perez, Ana MariaAutoridad Universidad de Málaga; Barbancho-Perez, IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Tardon-Garcia, Lorenzo JoseAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2016
    • Editorial/Editor
      Juan Córcoles Ortega, Julián Fiérrez Aguilar, José M. Martínez Sánchez, José L. Masa Campos, Javier Ortega García y jorge A. Ruiz Cruz
    • Palabras clave
      Solfeo; Musica -- Estudio y enseñanza
    • Resumen
      In this paper, a musical learning application for mobile devices is presented. The main objective is to design and develop an application capable of offering exercises to practice and improve a selection of music skills, to users interested in music learning and training. The selected music skills are rhythm, melodic dictation and singing. The application includes an audio signal analysis system implemented making use of the Goertzel algorithm which is employed in singing exercises to check if the user sings the right musical note. This application also includes a graphical interface to represent musical symbols. A set of tests were conducted to check the usefulness of the application as musical learning tool. A group of users with different music knowledge have tested the system and reported to have found it effective, easy and accessible.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/11993
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Barbancho_LearningTools.pdf (286.9Kb)
    Colecciones
    • IC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Academic Search
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA