JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Arte y Arquitectura - (AA)
    • AA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Arte y Arquitectura - (AA)
    • AA - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Innovation and communication technologies + Problem based learning: a new approach for teaching architecture

    • Autor
      Ruiz-Jaramillo, JonathanAutoridad Universidad de Málaga; Alba-Dorado, María IsabelAutoridad Universidad de Málaga; Cimadomo, GuidoAutoridad Universidad de Málaga; Jiménez-Morales, EduardoAutoridad Universidad de Málaga; Joyanes Díaz, María Dolores
    • Fecha
      2016
    • Editorial/Editor
      IATED
    • Palabras clave
      Tecnología educativa
    • Resumen
      This article presents the results obtained during its first year of application in the educational innovation project called “New frameworks of teaching: ICT applied to problem based learning in technical bachelors” (PIE 15-166) developed at the School of Architecture in the University of Malaga. This has been focused on the development of educational strategies based on exploiting the potential of ICT, taking as a framework the ABP. Its application on subjects from different areas of knowledge (architectural composition, urban planning, projects and architectural constructions) has allowed assessing the adaptability of this methodology depending on the content. Among the obtained results can be highlighted the improvement in cross curricular coordination between subjects from different fields of studies, providing different ways of synchronous and asynchronous communication between students and teachers to generate a greater interaction between all the involved subjects; increasing in addition the interest and an improvement of the results.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/12431
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ICERI 16_RepoUMA.pdf (200.2Kb)
    Colecciones
    • AA - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA