Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.advisorBarajas-Esteban, María Carmen 
dc.contributor.authorPortillo-Lobillo, María
dc.contributor.otherPsicología Evolutiva y de la Educaciónes_ES
dc.date.accessioned2017-02-08T08:26:49Z
dc.date.available2017-02-08T08:26:49Z
dc.date.created2015
dc.date.issued2017-02-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10630/12944
dc.description"Theory of Mind and peer acceptance: relation with machiavellian attitudes, empathy and moral reasoning". Trabajo de Fin de grado, Psicología. Aumna: María Portillo-Lobillo. Tutora: Carmen Barajas.es_ES
dc.description.abstractTheory of Mind (ToM) refers to the ability to recognize and attribute mental states to oneself and others. Many researches have tried to assess the diverse connections between that complex construct and multiple cognitive and social variables. The aim of the current study is determining whether children's social preference is associated with a specific mentalist profile resulting from the combination of Theory of Mind, machiavellian attitudes, empathy and moral reasoning, and to analyse the interrelation between ToM and these three latter constructs.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectPsicología - Trabajos fin de gradoes_ES
dc.subjectNiños - Conducta sociales_ES
dc.subjectConocimiento (Psicología infantil)es_ES
dc.subject.otherTheory of mindes_ES
dc.subject.otherMachiavellianismes_ES
dc.subject.otherEmpathyes_ES
dc.subject.otherMoral reasoninges_ES
dc.titleTheory of Mind and peer acceptance: relation with machiavellian attitudes, empathy and moral reasoninges_ES
dc.title.alternativeTeoría de la mente y aceptación de los niños por sus iguales: relación con el pensamiento maquiavélico, la empatía y el razonamiento morales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.centroFacultad de Psicología y Logopediaes_ES
dc.cclicenseby-nc-ndes_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem