JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Teoría e Historia Económica - (THECO)
    • THECO - Conferencias Científicas
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Teoría e Historia Económica - (THECO)
    • THECO - Conferencias Científicas
    • Ver ítem

    Teaching styles and achievement: student and teacher perspectives

    • Autor
      Hidalgo Cabrillana, Ana
    • Fecha
      2017-04-05
    • Palabras clave
      Estudio y enseñanza
    • Resumen
      We analyze the relationship of the teaching style with student achievement. As a novelty, we explore whether the e˙ect of the teaching style di˙ers when class work is reported by teachers or students. We find that who reports the practices matters. Teamwork and student discussions -modern practices- are strongly related to better achievement, and individual work and rote learning -traditional practices- are detri-mental. But these e˙ects are significant only using students’ reports. Heterogeneous e˙ects of teaching practices arise by subject or gender, but mostly using students’ reports, suggesting di˙erences in the perception of teaching styles. Only results by socioeconomic status are robust to who reports practices: students from low socioe-conomic background lose from traditional teaching and gain from modern teaching.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/13427
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    TP.pdf (493.1Kb)
    Colecciones
    • THECO - Conferencias Científicas

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA