JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica de las Matemáticas, Didáctica de las Ciencias Sociales y de las Ciencias Experimentales - (DMDCSCE)
    • DMDCSCE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Didáctica de las Matemáticas, Didáctica de las Ciencias Sociales y de las Ciencias Experimentales - (DMDCSCE)
    • DMDCSCE - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    Higher studies in social sciences education using CLIL and sharing didactic strategies orientated to internationalize employability and entrepreneurship.

    • Autor
      Lechuga-Jimenez, ClotildeAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2017-09-25
    • Palabras clave
      Ciencias sociales - Estudio y enseñanza
    • Resumen
      In the last three courses 2014-15, 2015-15 and 2016-17, Integration of Contents and English has been implemented at the Faculty of Sciences of Education in University of Malaga (Spain), specifically in Primary Education Studies. The initiative corresponds to the continuity of bilingualism that in the Spanish Education Normative and Curriculum begins with Child schools, continuing in Secondary and High Schools. Consequently, Education Faculty is involved in the preparation of future professional teachers, who not only will be an interpreter teacher with a degree in bilingual Primary Studies, but with knowledge and content related to the different areas of learning and teaching. That is the reason why Social Sciences Education area is researching in using CLIL and sharing didactic strategies like poster presentations among classroom groups or Visual Thinking Strategies (VTS) within different city Institutions as Malaga Museum Picasso, developing the need of being students and citizens part of the scaffolding learning in Higher Studies. Therefore, internationalizing territories in the University, city/town and its Museums will be a goal when talking about innovation for internationalizing employability and entrepreneurship.
    • URI
      http://hdl.handle.net/10630/14522
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    Abstract LECHUGA-JIMÉNEZ Sharing Didactic Internationalizing Strategies.pdf (75.69Kb)
    Colecciones
    • DMDCSCE - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA