JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres
    • Ver ítem

    The teaching crisis in less developed countries

    • Autor
      Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga; López-Agudo, Luis AlejandroAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2018-01-08
    • Palabras clave
      Rendimiento académico - Países en desarrollo
    • Resumen
      There is a huge concern on the influence of teachers on students’ cognitive learning. However, little is known about the causal impact of teachers’ knowledge on students’ performance. In addition, this effect is likely to change depending on the group of countries and regions under analysis. In the current research, we propose to study this subject for sixth grade teachers and, concretely, for less developed regions. To achieve this aim, we have employed the heterogeneity within-student between-subjects of teachers’ subject knowledge on students’ academic achievement. We have found that, for the countries under analysis, teachers’ subject knowledge does not have a significant influence on students’ academic achievement; many robustness checks have supported this result. This could be indicating that, in these countries, teachers do not have enough knowledge to teach students, what brings some policy implications.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/14987
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    ComunicacionMarcenaroLopezCongReg.pdf (115.6Kb)
    Colecciones
    • Ponencias, Comunicaciones a congresos y Pósteres

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA