JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía Aplicada ( Estadística y Econometría) - (EAEEC)
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Economía Aplicada ( Estadística y Econometría) - (EAEEC)
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos
    • Ver ítem

    The effect on students’ academic progression of relative school socioeconomic status

    • Autor
      Marcenaro-Gutiérrez, Óscar DavidAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019-01-29
    • Palabras clave
      Educación - Situación económica
    • Resumen
      It has been widely studied that students’ academic achievement may be affected by the socioeconomic characteristics of their peers. Nevertheless, little is known on whether the relative position that students occupied within their primary school peers in terms of socioeconomic background could be affecting their academic progression from primary to secondary education. We make use of census and longitudinal data to analyse this issue for the lowest performer and largest Spanish region, i.e., Andalusia, by the use of a value-added methodology. Our results show that students’ relative socioeconomic position within their primary school peers may affect their academic progression, even after controlling by students’ socioeconomic status. This result highlights the relevance that not only students’ own socioeconomic background has on their future academic progression and, by extension, labour market position, but also the influence that their peers have on it.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/17221
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    AbstractLESE2019.pdf (40.75Kb)
    Colecciones
    • EAEEC - Contribuciones a congresos científicos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA