JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditoresEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosDepartamentos/InstitutosEditores

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMAOpen Policy Finder (antes Sherpa-Romeo)Dulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Artículos
    • Ver ítem

    The role-playing game as an innovative didactic proposal to promote attitudes and values for the environment in High School science students

    • Autor
      González Sánchez, Erika; Brero-Peinado, Vito BattistaAutoridad Universidad de Málaga; Acebal, María del CarmenAutoridad Universidad de Málaga
    • Fecha
      2019-09-18
    • Palabras clave
      Ciencia-Estudio y enseñanza; Educación ambiental; Enseñanza secundaria-Metodología
    • Resumen
      This research is part of the R&D project of Excellence "Development of competences in daily life problems through scientific practices of argumentation, investigation and modeling in secondary and university education", financed by the Ministry of Economy , Industry and Competitiveness in 2017, reference: EDU2017-82197-P. It continues a previous line of research, whose aim of study is the role-playing game as an innovative methodological strategy for the teaching of science and environmental education in A Level (secondary education). In this case, it is focused on the evaluation of the didactic proposal for the 2nd grade of Secondary Education, through the analysis of the qualitative information given, specially, by the assessment questionnaires which include the participants’ opinions and experiences. The results obtained seem to show that the role-playing game also constitutes an appropriate strategy to promote attitudes and favourable behaviours toward the environment in the students of 2nd grade of secondary education.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/18386
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    JUEGO ROL ACTITUDES Y VALORES.pdf (156.6Kb)
    Colecciones
    • Artículos

    Estadísticas

    Buscar en Dimension
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA