JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Listar

    Todo RIUMAComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentrosEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de publicaciónCentros

    Mi cuenta

    AccederRegistro

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    DE INTERÉS

    Datos de investigaciónReglamento de ciencia abierta de la UMAPolítica de RIUMAPolitica de datos de investigación en RIUMASHERPA/RoMEODulcinea
    Preguntas frecuentesManual de usoDerechos de autorContacto/Sugerencias
    Ver ítem 
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Artículos
    • Ver ítem
    •   RIUMA Principal
    • Investigación
    • Lenguajes y Ciencias de la Computación - (LCC)
    • LCC - Artículos
    • Ver ítem

    The NISPI framework: Analysing collaborative problem-solving from students' physical interactions

    • Autor
      Cukurova, Mutlu; Luckin, Rose; Millan-Valldeperas, EvaAutoridad Universidad de Málaga; Mavrikis, Manolis
    • Fecha
      2019-10-21
    • Palabras clave
      Tecnología educativa
    • Resumen
      Collaborative problem-solving (CPS) is a fundamental skill for success in modern societies, and part of many common constructivist teaching approaches. However, its effective implementation and evaluation in both digital and physical learning environments are challenging for educators. This paper presents an original method for identifying differences in students' CPS behaviours when they are taking part in face-to-face practice-based learning (PBL). The dataset is based on high school and university students' hand position and head direction data, which can be automated deploying existing multimodal learning analytics systems. The framework uses Nonverbal Indexes of Students' Physical Interactivity (NISPI) to interpret the key parameters of students' CPS competence. The results show that the NISPI framework can be used to judge students' CPS competence levels accurately based on their non-verbal behaviour data. The findings have significant implications for design, research and development of educational technology.
    • URI
      https://hdl.handle.net/10630/18613
    • DOI
      https://dx.doi.org/https://doi.org/10.1016/j.compedu.2017.08.007
    • Compartir
      RefworksMendeley
    Mostrar el registro completo del ítem
    Ficheros
    2018 C&E.pdf (1.323Mb)
    Colecciones
    • LCC - Artículos

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso
    Academic Search
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
     

     

    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA
    REPOSITORIO INSTITUCIONAL UNIVERSIDAD DE MÁLAGA